کد خبر: ۳۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
نماینده دامغان در مجلس:
دامغان - نماینده مردم دامغان در مجلس با تاکید بر اینکه بحران کم‌آبی به‌شدت استان سمنان را تهدید می‌کند، گفت: انتقال آب تنها راه برون‌رفت از این بحران محسوب می‌شود.

به گزارش آرانیوز، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه شنبه در جمع مدیران کل ادارات استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه کشورهای آمریکا و چین و حتی روسیه انتقال آب را اجرا کردند و خطری اقلیم آن‌ها را تهدید نمی‌کند، تأکید کرد: بحران کم‌آبی به‌شدت استان سمنان را تهدید می‌کند و ما نیز باید به این رویه پایان دهیم.

وی افزود: بیش از هشت کیلومتر طرح انتقال آب در چین و دو هزار کیلومتر در آمریکا اجراشده و تأثیری در اقلیم آن کشورها نگذاشته لذا باید به این روش نگاه اساسی کرد.

ضرورت کاهش آثار سوء خشکسالی

عضو خانه ملت گفت: انتقال آب دریای خزر می‌تواند وضعیت اقتصادی سمنان و استان‌های هم‌جوار را نیز متحول کند همچنین می‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.

حسن بیگی بیان کرد: باید برای کاهش آثار مخرب و سوء خشک‌سالی اقدامات عاجل را در دستور کار قرارداد.

وی افزود: عدم اجرای طرح انتقال آب به استان سمنان دارای موانعی است که ازجمله آن‌ها بر هم زدن وضعیت اقلیمی بیان می‌شود که ما امیدواریم این مسائل بررسی‌شده و روشی احصاء شود که در کنار حفظ محیط‌زیست مقوله انتقال آب نیز در دستور کار قرار گیرد تا همگان از این طرح منتفع شوند.

ناچار به انتقال آب هستیم

نماینده دامغان در مجلس بیان کرد: مسئولان محیط‌زیست معتقدند با انتقال آب از دریای خزر مسائل و مشکلات زیادی را در بخش محیط‌زیستی ایجاد می‌شود و ما امیدواریم این مسائل با حضور کارشناسان امر موردبررسی قرار گیرد.

حسن بیگی بابیان اینکه ناچار به انتقال آب به استان سمنان هستیم، گفت: برخی سنگ‌اندازی‌ها در اجرای طرح انتقال آب به استان صورت می‌گیرد اما باید در نظر داشت که با انتقال آب می‌توان اقتصاد را نیز متحول کرد.

وی در دیگر بخش سخنان خود به مقوله بدهی‌های مؤسسات اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات مؤسسات پرداخت شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار