کد خبر: ۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی:
ارومیه – مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: طی سالجاری۱۱ هزار و ۹۱۴ فقره پرونده تخلف در سه حوزه کالا، خدمات، دارو و قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی شده است.

به گزارش آرانیوز، محمد اقوامی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تشدید برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار قرار دارد افزود: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۷۱۱ فقره پرونده در ۱۷ شعبه فعال تعزیراتی استان رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه جریمه این تعداد پرونده که مورد رسیدگی قرار گرفته است ۲۶۰۰میلیارد ریال برآورده شده است اظهارداشت: از کل پرونده های تشکیل یافته در شعب تعزیرات حکومتی استان، ۷۴۶۶فقره در حوزه کالا و خدمات، ۵۵۱فقره در حوزه بهداشت و درمان و ۳۸۹۷فقره در بحث قاچاق کالا و ارز بوده است.

اقوامی اضافه کرد: برای پرونده های تشکیل یافته در شعب تعزیرات حکومتی استان، ۲۰۰۰میلیارد ریال در بحث کالا و خدمات، ۶۳۱میلیون ریال در بخش بهداشت و دارو و ۵۹۵میلیارد ریال برای پرونده های وارده با موضوع قاچاق کالا و ارز، جزای نقدی صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: در تعداد کل پرونده های متشکله طی سالجاری، با ۱۳درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده ایم که علت این کاهش به دو حوزه کالا و خدمات و بهداشت و دارو مربوط است، چرا که در حوزه قاچاق کالا و ارز با ۲۳درصد افزایش مواجه بوده ایم.

اقوامی خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده های وارده در شعب تعزیرات حکومتی برای پرونده های حوزه کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز ۱۰روز و برای پرونده های بحث بهداشت و دارو شش روز بوده است.

وی عدم درج قیمت، گرانفروشی، تقلب، عدم صدور فاکتور و عدم ارائه خرید فاکتور را از بیشترین تخلفات اعلامی در سالجاری عنوان کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع ۱۰ هزار و ۴۸ پرونده با محکومیت ۷۴۴ میلیارد ریال وارد اجرای احکام شده است.

اقوامی با بیان اینکه از این میزان ۱۰ هزار و ۵۵ فقره پس از رسیدگی مختومه و بایگانی شده است عنوان کرد: در این زمینه در حدود ۱۸۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار