کد خبر: ۳۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کرج - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز از آمادگی کامل نیروهای امدادی و داوطلب جمعیت هلال‌احمر در پست‌های نوروزی سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش آرانیوز، ناصر چرخ‌ساز با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان البرز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه اقدام به برپایی ایستگاه برای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران کرده است.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در ورودی‌های استان و جاده‌های مواصلاتی، گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی استان البرز با هفت پایگاه ثابت، پنج ایستگاه موقت و سیار و مرکز فرماندهی و کنترل عملیات امداد و نجات آماده ارائه خدمات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز با اشاره به استقرار یک تیم توانا ویژه خواهران در محور کرج – چالوس، گفت: یک فروند بالگرد جمعیت هلال نیز در صورت نیاز در اختیار استان قرار خواهد گرفت و تیم امداد و نجات کوهستان نیز در این ایام به‌صورت آماده‌باش کامل هستند.

چرخ‌ساز تأکید کرد: روزانه ۵۹ نفر از نجات گران و کارکنان آموزش‌دیده جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات امدادی و پیش بیمارستانی، ۱۳ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه سِت نیمه سبک هیدرولیک، هفت‌دستگاه خودروی نجات در پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری استان مستقر هستند.

اجرای طرح‌های فرهنگی توسط هلال احمر در ایام نوروز

وی اضافه کرد: همه پایگاه‌ها در تمامی شعب برای اسکان اضطراری مسافران و درراه ماندگان آمادگی کامل دارند. شهروندان نیز می‌توانند برای دریافت خدمات به سامانه ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز در بخش دیگری گفت: روزانه ۲۰ نفر از جوانان جمعیت هلال‌احمر استان در هفت ایستگاه ایمنی و سلامت مسافران با طرح متنوع فرهنگی شامل «کمپین نه به تصادفات»، «جشنواره سراسری فیلم و عکس مستند بشردوستی»، «سایت سفر سالم» عضویت در ربات تلگرامی کمپین نه به تصادفات جاده‌ای، «آموزش بهرفت» بهبود رفتارهای ترافیکی، «جشنواره نقاشی صلح و دوستی»، «ایستگاه سلامت»، «جشنواره ایده‌ها و خلاقیت اعضاء» در ورودی‌های شش شهرستان مستقر می‌شوند.

چرخ‌ساز گفت: در این ایستگاه‌های ایمنی و سلامت مسافران خیمه نماز نیز برای اقامه نماز مسافران برپا می‌شود و چهار تیم دوچرخه‌سوار «سحاب» نیز برای راهنمای مسافران در مناطق مختلف استان مستقر می‌شوند.

اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت در البرز/توزیع سبد کالا

وی با اشاره به فعالیت معاونت امور داوطلبان در ایام نوروز، گفت: طرح ملی فرشتگان رحمت سازمان داوطلبان به‌منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با همکاری خیران انجام می‌شود و سبدهای کالا، ارزاق و البسه نو تهیه‌شده با حفظ کرامت انسانی میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز افزود: در طرح «نیابت» نیز داوطلبان هلال‌احمری در ایام نوروز به سراغ خانواده‌های شهدا و خانه سالمندان می‌روند و ضمن تبریک عید نوروز از آن‌ها دلجویی می‌کنند

چرخ‌ساز از دیگر طرح این سازمان به «مروجین سلامت» اشاره کرد که این طرح قبل از نوروز در چهارشنبه آخر سال به‌عنوان پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در مدارس این استان برگزار شد و داوطلبان هلال‌احمر به آموزش و ارائه نکات ایمنی به‌صورت چهره به چهره پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار