کد خبر: ۳۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
معاون استانداری ایلام:
ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: برای بهره برداری بیشتر از ذخائر حوزه انرژی در استان باید زنجیره تولید در این حوزه تکمیل شود.

به گزارش  آرانیوز، ایوب درویشی روز شنبه در جلسه اعضای کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری استان اظهار کرد: ذخائر خدادادی که بویژه در حوزه نصیب این استان شده نباید به صورت خام فروشی مورد استفاده قرارگیرد.

وی تاکید کرد: این ذخائر زیرزمینی حوزه نفت و گاز دارای ارزش افزوده بسیاری هستند که در صورت تکمیل زنجیره های تولید می توان ضمن ایجاد اشتغال های بسیار درآمدهای سرشاری را نیز نصیب استان کنند.

معاون استانداری ایلام گفت: بخش پتروشیمی دارای استعداد بسیار زیادی برای ایجاد صنایع تکمیلی است ولی متاسفانه تاکنون از این ظرفیت بهره برداری مناسبی صورت نگرفته است، دهها محصول می توان در زیرمجموعه کارخانه های پتروشیمی تولید کرد که در صنایع مختلف دارای کاربرد هستند.

درویشی اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت های استان بخش گردشگری است که می تواند منجر به اشتغال بسیار در این حوزه شود و با کمترین سرمایه گذاری و هزینه درآمدهای بسیای در این عرصه وجود دارد.

وی بر لزوم کاربردی کردن آموزش های ارائه شده در مراکز دانشگاهی تاکید کرد و افزود: بیشتر خروجی های آموزش و پرورش با گرایش به سمت رشته های پزشکی می رود که ادامه این روند برای توسعه کشور باید بررسی و اصلاح شود.  

معاون استانداری ایلام گفت: امروزه آموزش با پژوهش عجین و همراه شده و با سیاستگذاری بیشتر در حوزه تحقیقات می توان به توسعه استان کمک کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار