کد خبر: ۳۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه استعفای نجفی در صحن علنی شورا بررسی شده است، گفت: نجفی بر اساس قانون باید وظایف خود را تا اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال آینده ادامه دهد و شهر را با معاونین اداره کند. همانطور که می‌دانید ما در روزهای پایانی سال هستیم و همه شهروندان درگیر روزهای پایانی سال هستند و معمولا این روزهای آخر ترافیک سنگینی در شهر است.
به گزارش آرانیوز، صبح امروز برخی از کانال‌های تلگرامی از استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران خبر دادند.

کانال تلگرامی باشگاه روزنامه‌نگاران نوشت: خبرها حاکی است نجفی شهردار تهران استعفا کرده و شورای شهر تهران قرار است جلسه فوق العاده برگزار کند.

استعفای نجفی شایعه است
در حالی که اخباری در مورد استعفای نجفی مطرح شده است، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر در گفتگو با فرارو این موضوع را تکذیب کرد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه از این دست شایعات زیاد منتشر می‌شود حتی مطرح شدن چنین موضوعی در بین اعضای شورای شهر را تکذیب کرد.

نژاد بهرام در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه گفته می شود جلسه امروز شورا برای بررسی استعفای شهردار است ضمن تکذیب این موضوع گفت: به هر حال ایام پایانی سال است و این جلسه برای جمع بندی مسائل شهری تهران است.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با تکذیب برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران با موضوع بررسی استعفای نجفی، گفت:‌ جلسه امروز اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی برای جمع بندی عملکرد و پایان سال است.

وی درباره استعفای نجفی نیز گفت: من به عنوان عضو شورا در حال حاضر از موضوع استعفا مطلع نیستم و نمی توانم تایید یا تکذیب کنم ولی اگر این موضوع صحت داشته باشد حتما به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

از سوی دیگر ، حجت نظری و رسولی دو عضو شورای شهر تهران خبر استعفای شهردار تهران را تکذیب کرده اند، اما صدا و سیما و برخی رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه، این استعفا را تایید کردند.

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار پایتخت را تایید کرد

احمد مسجدجامعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در شورای شهر تهران افزود: محمدعلی نجفی استعفای کتبی خود از سمت شهرداری تهران را تقدیم شورای شهر کرده است.

وی اظهار کرد: استعفای شهردار تهران باید براساس قانون در شورا مطرح و بررسی شود.

درهمین حال یک مقام آگاه در شهرداری تهران نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید استعفای محمدعلی نجفی، گفت که شهردار تهران صبح امروز استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده است.

شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز - چهارشنبه - با حضور تمامی اعضا جلسه ای فوق العاده و غیرعلنی خواهد داشت.

با توجه به انتشار اخبار مرتبط با استعفای شهردار تهران، گفته می شود این جلسه به منظور بررسی این موضوع به صورت فوق العاده و فوری تشکیل شده است.

 معاون پارلمانی شهرداری تهران: شایعه‌سازان استعفای نجفی کسانی هستند که منافعشان به خطر افتاده است/ جوسازی‌ها برای تحت فشار گذاشتن شهردار تهران است/ افشای فسادهای مدیریت قبلی ریشه شایعه‌سازی‌ها است

داریوش قنبری با بیان اینکه «شایعات و جوسازی‌ها برای تحت فشار گذاشتن شهردار تهران است تاکید کرد: «آقای نجفی به هیچ عنوان تسلیم جوسازی‌ها نمی‌شوند و در مقابل این فشارها هم امتیازی نخواهند داد. ایشان محکم ایستاده‌اند.»

داریوش قنبری، معاون پارلمانی شهرداری تهران استعفای محمدعلی نجفی را «قویا» تکذیب کرد و گفت: «این خبر از اساس دروغ است و هیچ مبنایی ندارد.»

او به اعتمادآنلاین گفت: «کسانی که این شایعات را طرح می کنند کسانی هستند که با آمدن آقای نجفی منافع آنان به خطر افتاد و از روز اولی که آقای نجفی به عنوان شهردار منصوب شدند جوسازی‌ها علیه ایشان شروع شده و به هر شکلی آن را دامن می زنند و با این جوسازی ها به دنبال این هستند که تخریب کنند و تا جایی که می توانند در مدیریت شهری تزلزل ایجاد کنند اما باید بدانند با این جوسازی‌ها هیچ تزلزلی ایجاد نخواهد شد. اینها عقل درست و حسابی برای تخریب رقیب ندارند و می توانند روش های دیگری را انتخاب کنند.»

او گفت: «خوشحالیم رقیب ما آنقدر عقلش نمی رسد که روش بهتری برای تخریب استفاده کند و روش‌های تخریبی‌اش هم مبتنی بر بی‌خردی و خیلی کودکانه و ناشیانه است.»

معاون پارلمانی شهردار تهران همچنین با اظهار اینکه این شایعات و جوسازی ها برای تحت فشار گذاشتن شهردار تهران است تاکید کرد: «آقای نجفی به هیچ عنوان تسلیم جوسازی ها نمی شوند و در مقابل این فشارها هم امتیازی نخواهند داد. ایشان محکم ایستاده اند و در راستای مسئولیتی که دارند تلاش می کنند مسائل و مشکلات بر جای مانده از مدیریت سابق را حل کنند و مردم تهران را به رأیی که به لیست امید دادند امیدوار کنند.»

قنبری با بیان اینکه «در این مدت شفافیت به عنوان راهکار اصلی مبارزه با فساد در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است» گفت: «یکی از دلایلی که ما هر چند وقت یکبار می‌بینیم شایعه‌سازان مسئله استعفای آقای نجفی را مطرح می کنند نیز همین است؛ شهردار جدید تهران فسادهایی که در مدیریت قبلی در بدنه شهرداری به وجود آمده بود را افشا کرد و همین مسئله ریشه جوسازی ها علیه آقای نجفی است.»

او تاکید کرد: «هر بار که این جوسازی‌ها انجام شده آقای نجفی مصمم‌تر از قبل به کارش ادامه داده است.»

بررسی استعفای نجفی در جلسه شورای شهر تهران
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی استعفای نجفی شهردار تهران در جلسه شورای شهر تهران خبر داد.

محمد علیخانی دقایقی قبل در کانال تلگرام خود نوشت: «اصل خبر استعفای دکتر نجفی شهردار تهران درست است. اکنون با اعضای شورای شهر تهران در حال گفت‌وگو هستیم.»

هاشمی: عصر روز گذشته استعفایی را از دکتر نجفی دریافت کردیم

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه استعفای نجفی در صحن علنی شورا بررسی شده است، گفت: نجفی بر اساس قانون باید وظایف خود را تا اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال آینده ادامه دهد و شهر را با معاونین اداره کند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی پس از جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: همانطور که می‌دانید ما در روزهای پایانی سال هستیم و همه شهروندان درگیر روزهای پایانی سال هستند و معمولا این روزهای آخر ترافیک سنگینی در شهر است.

وی با بیان اینکه از پرسنل زحمتکش شهرداری تهران که این روزها بار سنگینی را به دوش دارند و تمام وقت فعال هستند تشکر می‌کنم، تصریح کرد: همانطور که احتمالا در اخبار شنیده‌اید از عصر روز گذشته استعفایی را از دکتر نجفی دریافت کردیم و امروز هم با حدود 20 نفر از اعضای شورای شهر طی جلسه‌ای موضوع را بررسی کردیم. موضوع استعفای نجفی یک مشکل جدید پزشکی وی است.

هاشمی اظهار کرد: می‌دانیم که اطلاعات پزشکی را نمی‌توان علنی کرد هر چند که از کم و کیف مشکل باخبر هستم اما بحث شخصی و خصوصی است.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای شهر باید در جلسه علنی این موضوع را بررسی کند در این جلسه هم اندیشی تصمیم گرفتیم که نجفی بر اساس قانون باید وظایف خود را تا اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال آینده ادامه دهد و شهر را با معاونین اداره کند تا ان‌شاء الله مشکلی ایجاد نشود.

محسن هاشمی همچنین در جلسه شورا گفت:  دلخوري با دكتر نجفي كاملا تكذيب ميشود؛ در جلسه رونمايي تنديس ايت الله هاشمي ايشان را ديدم. طبيعي است اعضاي شورا ناراحتند، ٢١ نفر به ايشان راي دادند. نجفي به من گفت مسائل سياسي به هيچ وجه در استعفاي من دخيل نيست. فشارهاي سياسي بوده، اما علت استعفايم مسائل سياسي نيست.

او ادمه داد: بدنبال شهردار شدن نيستم. گمانه زني ها را نشنيده ام. خوب نيست من هم گمانه زني كنم. هنوز شورا نسبت به استعفا تصميم گيري نكرده. كسي كه مريض است و با صداقت اعلام مي كند و براي ماندن، مريضي اش را پنهان نمي كند، بايد عملش را صادقانه فرض كنيد كه اقدامي ارزنده است. وقتي كسي مريض شده و استرس بسيار ممكن است او را ازپاي دربياورد، بحث حق خانواده او هم مطرح است و فقط تعهدات سازماني نيست.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار