کد خبر: ۳۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: فرمانداری اجازه اجرای بودجه را به شهرداری داده است و به غیر از برخی ایرادات کوچک، سایر موارد قابلیت اجرایی دارد.
به گزارش آرانیوز، بعد از گذشت حدود یکماه از تقدیم لایحه بودجه ۹۷ پایتخت از سوی شهرداری تهران به شورای شهر و چکش‌کاری در این شورا، فرمانداری تهران هم با کلیات این بودجه ۱۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومانی موافقت کرد.

با این حال مهدی پندار، مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره تصویب بودجه سال آینده شهرداری تهران از سوی فرمانداری توضیح داد: «دو، سه ایراد هر سال از سوی فرمانداری مطرح می‌شود و لازمه آن اظهار نظر شورای شهر است.»

او ادامه داد: «دو، سه مورد جدید هم مربوط به بودجه است که در کمیسیون تلفیق شورای شهر بررسی و قرار شد یکی، دو مورد اصلاح شود و به یکی، دو مورد از ایرادات هم پاسخ داده شود.»

پندار با بیان اینکه «در نهایت تصمیم کمیسیون تلفیق در صحن شورا مطرح ‌می‌شود هر چقدر رای بیاورد بر اساس آن به فرمانداری پاسخ داده می‌شود»، گفت: «همه این موارد در شرایطی است که فرمانداری اجازه اجرای بودجه را به ما داده است و به غیر از این ایرادات، سایر موارد قابلیت اجرایی دارد.»

به گفته مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران؛ «پیش از سال جدید اجرای بودجه را آغاز می‌کنیم، که برای ابتدای سال جدید مشکلی نداشته باشیم.»

پندار با توضیح این نکته که «ایرادات فرمانداری طبیعی است و هر سال مطرح می‌شود» اظهار کرد: «در این بین، موارد اصرار هم وجود داشته که به هیات حل اختلاف ارجاع می‌شود و طبیعی است. تغییر خاصی در اهداف بودجه مصوب شورا در ایرادات فرمانداری وجود ندارد و فقط ایراد قانونی است.»

بودجه خوبی بسته شده بود

آنطور که محمد قانبیلی، عضو هیات تطبیق فرمانداری تهران گفته است: پس از این که بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید، بودجه برای  بررسی نهایی و بررسی تطبیقی به فرمانداری ارسال شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و یکی از معاونان شهرداری برگزار شد، این لایحه بودجه بررسی شد و خوشبختانه بدون کمترین ایراد به تصویب رسید.

وی با بیان این که بودجه خوبی بسته شده بود، اظهار کرد: تنها چند ایراد شکلی و جزئی داشت که مقرر شد برای اصلاحیه به شورای اسلامی شهر تهران باز گردانده شود تا این ایرادت کوچک نیز برطرف شود.

بررسی افزایش قیمت بلیت مترو در فرمانداری

قانبیلی در مورد بررسی قیمت مصوب بلیت مترو در شورای اسلامی شهر تهران و بررسی آن در فرمانداری نیز بیان‌ کرد: بر اساس قانون، افزایش هر خدمت و جنسی باید با نرخ تورم هماهنگی داشته باشد، اما درصد افزایش بلیت مترو بیشتر از ۱۰ درصد است که باید آن نیز بررسی شود.

عضو هیات تطبیق فرمانداری تهران این را هم گفت: مسئولان شهرداری معتقد هستند که دولت  در خصوص مترو کمک نمی‌کند و وعده‌هایش محقق نشده است و بار مترو بر دوش شهرداری است، اما نباید  فشار مضاعفی بر روی مردم هم ایجاد شود و باید در مورد بلیت مترو و درصدهای افزایشی آن بررسی ‌دقیق تری کنیم.

پیشتر در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران کلیات گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل مبنی بر تغییر نرخ‌های بلیت مترو به تصویب رسید. بر این اساس قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ از ۸۰۰ تومان مصوب ۹۶ در صورت تایید فرمانداری به هزار تومان افزایش خواهد یافت. همچنین مصوبه شورای شهر برای بلیت تک سفره حومه به تهران که در سال ۹۶، ۸۰۰ تومان بود، ۱۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار