کد خبر: ۳۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، استیضاح ۳ تن از وزرای کابینه دولت دوازدهم را مورد بررسی قرار می‌دهد.
    به گزارش آرانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه 22 اسفند در دو نوبت صبح و عصر و همچنین روز (چهارشنبه 23 اسفند)  بررسی طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی،‌ وزیر راه و شهرسازی و محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار خود دارند. 

درخواست استیضاح عباس آخوندی، روز 29 بهمن و یک روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری تهران ــ یاسوج  با امضای 24 نفر از نمایندگان  تدوین و به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شده بود.

همچنین طرح استیضاح علی ربیعی نیز با 24 امضاء از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد که مهم‌ترین محورهای آن «حادثه نفتکش سانچی»، «طرح تحول سلامت»، «مدیریت نامناسب زیرمجموعه‌های وزارت کار»، «بی‌توجهی به حقوق کارگران»، «وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی» و «عملکرد نامناسب صندوق کارآفرینی» بود.

از طرفی طرح استیضاح محمود حجتی که سکان‌دار وزارت جهاد کشاورزی است، هفته گذشته و با  اصرار 10 نفر از نمایندگان و با دلایلی از جمله «عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی»، «ورشکستگی کارخانه‌های شکر»، «استفاده از مدیران بازنشسته» و «کاهش تولید شیر» از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون 4 بار وزرای کابینه حجت الاسلام  روحانی در  دو  دولت‌ یازدهم و دوازدهم را به‌منظور استیضاح به مجلس فرا خواندند که در این میان عباس آخوندی با دو بار استیضاح رکورددار است. در ذیل جدولی از جزئیات جلسات استیضاح وزرای دولت اول و دوم روحانی تاکنون آمده است.

وزیر استیضاح‌شدهتاریخ استیضاح مجلسدولتآرای موافق آرای مخالفآرای ممتنع نتیجه استیضاح

رضا فرجی‌دانا ــ وزیر علوم

 سوم تیر 1394

مجلس نهم

دولت یازدهم14511015عدم رأی اعتماد 

علی‌اصغر فانی ــ وزیر آموزش و پرورش

 سوم تیر 1394

مجلس نهم

دولت یازدهم 7616713رأی اعتماد مجدد

عباس آخوندی ــ وزیر راه و شهرسازی

14 مهر 1394

مجلس نهم

دولت یازدهم721755رأی اعتماد مجدد

عباس آخوندی ــ وزیر راه و شهرسازی

 یکم اسفند 95

مجلس دهم

دولت دوازدهم741765رأی اعتماد مجدد

انتهای پیام/*


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار