کد خبر: ۳۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
شنیده بودیم که برخی اساتید در دانشگاه از فرآورده های علمی دانشجویان و یا ترجمه های آنها استفاده می کنند اما در فواید و تاثیر آن چندان غور نکرده بودیم.تا اینکه دوستی که خود زمانی مسئولیتی در دانشگاه آزاد داشت، گفت : می دانی در این مساله ما حتی “رکورددار”نوشتن مقاله هم داریم که ظرف فقط یک سال ۳۵ مقاله علمی را بنام خودش ثبت نموده است؟!
به گزارش آرانیوز، باورش برایم کمی مشکل بود تا اینکه از کانالهای مختلف پیگیری نمودم تا رسیدم به سرکارخانمی که در زمانی معاونت دانشجویی یک دانشگاه را یدک می کشیده و همزمان درس هم می داده ، هر ده روز مقاله ای از نبوغی که محصول سه دانشجوی بخت برگشته (که در یک اتاقی چپانده شده بودند و هول هولکی مقاله جفت و جور می کردند و لابد این معاون که همزمان مدیر گروه هم بوده، قولی به آنها برای اشتغال در آینده هم داده بوده) ثبت می شده است!

از قضا سرکار خانم دکتردر گروه اش شوهرش را نیز بعنوان استاد همراه دارد تا تیول داری و بهره خانواده و قبیله را نیز به حد وفور بیمه نماید تا احدی جرات عرض اندام از اساتید گروه را نسبت به وی وجود نداشته باشند.احیانا اگر کسی از اساتید نیز بخواهد در برابر وی خودی نشان دهد وی اولا با جوسازی و داد وبیداد و لاجرم با تحریک دانشجویان و نوشتن عریضه و تدارک انواع فشار استاد را در گوشه رینگ قرار داده تا مجالی برای آب افتادن در کالبد ساختارمدیریت وی محال باشد!

براستی با چنین پشتوانه علمی چگونه میتوان باور نمود این خانم دکتر شایستگی جلوس بر مدیریت یک گروه درسی را در دانشگاه آزاد داشته باشد؟

آیا این است اخلاق علمی که در تقسیم ساعات تدریس اساتید وی سهم خود و تیول اش را از تدریس در مقطع کارشناسی ارشد رقم بزند و الباقی اگر از تدریس در مقطع کارشناسی چیزی باقی ماند، قرعه فال دیگر اساتید باشد ؟

لابد چون بر تارک این دانشگاه نقش «آزاد» آمده بایستی هرگونه صعود بر اریکه علمی و تقسیم منافع صنفی را بر این مدار  مجاز دانست و بسرعت به مرتبه استاد تمامی رسید!

حال باید ریاست محترم این دانشگاه برای حفظ حیثیت علمی مجموعه اساتید و قبل از آن جدی گرفتن حریم دانش و اخلاق حرفه ای در برابر امواجی که در خارج از کشور برخی از دانشگاههایمان را بزیر سوال برده و ملعبه رسانه های بیگانه قرار داده، اقدامی ضروری از خود نشان دهد……تابعد!

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار