کد خبر: ۳۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز ایران کشوری مقتدر و امن بوده و ۹۶ درصد داروی مورد نیاز در داخل تولید می‌شود در حالی که پیش از این واردکننده بودیم.
به گزارش آرانیوز، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: در وزارت بهداشت 455 شهید، بیش از 10 هزار جانباز و بیش از 10 هزار ایثارگر وجود دارد و با به شمار آوذدن دانشجویان و کارکنان مفتخر به داشتن 41 هزار خانواده شهید، جانباز و ایثارگر در وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی هستیم.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره افزود: مهم‌ترین وظیفه انقلابی، ایمانی و ملی خود را به بهترین شکل انجام داده‌اید زیرا فراموش کردن نقش این مظلومان تاریخ که در برابر ظلم و کفر ایستادند، جفا در حق آن‌هاست.

قاضی زاده هاشمی، فراموش کردن یاد و نام شهدا را بی‌انصافی دانست و گفت: آن‌ها با عشق به خدا، وطن و مردم این کار را کرده و بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را که بزرگ‌ترین سرمایه هر انسان است، فدا کردند

وی با قدردانی از همه افرادی که پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی اجازه ندادند شعارهای ارزشی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن از زیباترین صحنه‌هایی بود که دل خانواده شهدا و ایثارگران را شاد کرده و مردم این چراغ را روشن کردند.

دیوان‌سالاری اداری نیازمند تجدیدنظر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بالاترین خدمت صرف نظر از شعار، حرکت جهادگونه در این مسیر است، گفت: امروز باید تلاش برای ساختن کشور و اقتصاد، تحقق اقتصاد مقاومتی و رهایی از وابستگی اقتصادی انجام شود.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه که بیش از 4 دهه است که در حوزه سیاسی به استقلال رسیده‌ایم، تأکید کرد: با این وجود در حوزه اقتصادی و اداری نتوانسته‌ایم موفق شویم و هرچند تلاش کرده و توفیقی نیز داشتیم، اما وضعیت موجود در تراز انقلاب اسلامی نیست.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه نیازمند تغییر روش‌ها برای رسیدن به موفقیت هستیم، تصریح کرد: معتقدم در حوزه اداری و دیوان‌سالاری پس از 4 دهه به تجدیدنظر نیاز هست تا در حوزه اجرا، قضا و تقیینی بتوان در تراز انقلاب عمل کرد.

قاضی زاده بیان کرد: بیش از 600 پژوهشگر در حوزه علوم پزشکی داریم که عالی‌ترین‌ها در منطقه بوده و از نظر علمی با سایر کشورها فاصله 2 برابری داریم.

جاهلان داخلی به دنبال ناکارآمدن جلوه دادن نظام هستند

وی افزود: نقص‌ها را باید گفت، اما ندیدن نیمه پر لیوان ظلم است و در جایی که رسانه‌های بین‌المللی خارجی و جاهلان داخلی با رفتار خود به دنبال ناکارآمدن جلوه دادن نظام هستند باید مردم را با انعکاس خدمات نظام دل‌گرم کنیم.

وی مطرح کرد: امروز ایران کشوری مقتدر و امن بوده و 96 درصد داروی مورد نیاز در داخل تولید می‌شود در حالی که پیش از این واردکننده بودیم.

قاضی زاده اعلام کرد: امروز نه تنها به اندازه نیاز پزشک و متخصص داریم، بلکه متخصصان و پزشکان مجرب ایران در بهترین مراکز دنیا مشغول به فعالیت هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کارهای بسیاری انجام شده، اما بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی و اشکالاتی نیز داشته‌ایم، اما دیدن اشکالات به تنهایی، کفران نعمت است و باید دست به دست هم داده و اتحاد را حفظ کرد.

فقر، رفیق‌بازی و حسادت در کشور اسلامی معنا ندارد

قاضی زاده با بیان اینکه شهدا آرزوهای زیادی برای تحقق کشور اسلامی داشتند، تصریح کرد: در کشور اسلامی نباید فقر، فحشاء، آمار بالای طلاق، غیبت، تهمت، دروغ، حسادت و رفیق‌بازی وجود داشته باشد و باید تلاش کرده و معایب را برطرف کنیم.

وی مطرح کرد: البته به این معنی نیست که این موارد در حکومت پیامبر عظیم‌الشأن(ص) اسلام و امیرالمؤمنین(ع) نبود، بلکه بود و مهم این است که مسیر ما به کدام سمت هست.

قاضی‌زاده تأکید کرد: نباید آنچه را تاکنون به دست آورده‌ایم با ناامیدی که به تعبیر امام راحل از جنود شیطان است یا غفلت یا تسلیم از کف دهیم زیرا خداوند متعال گوهر گران‌بهایی را به دست امام(ره) به ما هدیه کرد که باید قدر آن را بدانیم.

وی، قدردانی را در گرو قدرشناسی از شهدا و خانواده آن‌ها دانست و افزود: این راه پر فروغ رهروان بسیاری دارد و باید باور کنیم که "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" و اگر به زنده و حاضر و ناظر بودن شهدا باور داشته باشیم، هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه متفاوت از امروز عمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی امروز با تجلیل از 99 شهید والامقام و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مرکز همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

در این کنگره از خانواده 17 شهید دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان، 66 شهید دانشگاه‌ دیگر استان‌ها، 14 شهید مدافع حرم استان به ویژه سردار سرلشکر شهید حاج "حسین همدانی"، شهید "علی فرج پور" که در یادمان شهدای گمنام دانشگاه همدان خاکسپاری شده و جانباز شهید " سید مصطفی علمدار" مشاور علوم پزشکی دانشگاه مازندران که چند روز پیش به شهادت رسید، قدردانی شد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار