کد خبر: ۳۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
استاندار همدان با بیان اینکه خدمات بزرگان فرهنگی و عالمان دینی همدان در خارج از کشور زبانزد است، گفت: دانشنامه‌های ثبت اطلاعات بزرگان و مشاهیر همدان در حال تهیه و تدوین است.
به گزارش آرانیوز، محمد ناصر نیکبخت پیش از ظهر امروز در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت در همدان که با حضور وزیر بهداشت، مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: ولادت حضرت زهرا(س) را به همگان به ویژه بانوان حاضر تبریک عرض می‌کنم و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خواست می‌کنم ‌تمام بانوان حاضر در این کنگره مورد تجلیل قرار گیرند.

وی بیان کرد: استانی به عظمت همدان در تاریخ اسلام نداریم چرا که این خطه 500 سال پایتخت امپراطوری ایران بود و دارای بزرگان، عالمان، عارفان و دانشمندان بزرگی است که خدمات بزرگان فرهنگی و عالمان دینی همدان علاوه بر کشور در خارج از کشور نیز زبانزد است.

استاندار همدان با بیان اینکه دانشنامه 120 جلدی برای ثبت اطلاعات بزرگان و مشاهیر همدان در حال تهیه و تدوین است افزود: اما بعد از بررسی‌ها به این رسیدیم که این تعداد جوابگو نیست و بر این اساس تعداد این دانشنامه‌ها را افزایش دادیم.

نیکبخت عنوان کرد: اگر می‌بینیم که همدان چگونه دوران جنگ را پشتیبانی می‌کند و دفاع را در میدان نشان می‌دهد به سبب گذشته و تاریخ پرافتخاری است که دارد ضمن اینکه همدان به سبب توانمندی‌هایی است که در میادین علمی و دفاعی از خود نشان داده دارالمومنین و دارالمجاهدین نام نهاده شده است.

وی تصریح کرد: اگر می‌بینیم که همدان شهدای بارز و شاخصی دارد برگرفته از فرهنگ جهاد و شهادت است و اگر سرلشکر همدانی بعد از بازنشستگی نیز مجددا در دور بعدی خدمتگزاری خود خدمت در مهمترین نقطه را می‌پذیرد به دلیل این است که ولایت را به جد قبول داشت و گوش و چشم او به دنبال تبعیت از ولایت بود.

انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار