کد خبر: ۳۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
به همت کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان اولین یادواره شهدای شبکه بانکی استان به میزبانی اداره امور شعب بانک ملی هرمزگان برگزار شد.
به گزارش آرانیوز، این مراسم امروز با حضور سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، عبدالله آبسواران دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و جمعی از مدیران و کارکنان بانک‌های هرمزگان برگزار شد.

 آبسواران در این مراسم گفت: حرکت و از جان‌گذشتگی شهدا باعث تداوم این انقلاب شده است و ما باید تلاش کنیم فرهنگ شهادت در جامعه ترویج شود.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) افزود: شهدا جان خود که ارزشمندترین ودیعه الهی است را به مشتری شهادت فروختند و برگزاری چنین یادواره‌هایی کمترین کاری است که ما می‌توانیم برای این لاله‌ها برگزار کنیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی باعث بقای این انقلاب می‌شود و باید تلاش شود در تمامی مراحل زندگی خود ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

در ادامه این مراسم فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز ما هر چه داریم مدیون شهدا هستیم چرا که این راه شهداست که امنیت در این کشور به وجود آورده‌است.

ترابی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها برای شهدا نیست بلکه برای ماست تا راه را گم نکنیم و شهدا در هر زمان و مکان حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.

وی ادامه داد: اکنون که سه دهه از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد هنوز تعداد زیادی از شهدای ما جاویدالاثر هستند و برنگشته‌اند اما طبق آیه قرآن این شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی داده می‌شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان عنوان‌ کرد: یکی از عملیات بزرگ و غرورآفرین دفاع مقدس، عملیات فتح‌المبین است که با رمز «یازهرا(س)» و در زمان تحویل سال برگزار شد، اما کمتر به آن پرداخته شده‌است و این عملیات زمینه‌ساز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود.

 ترابی اضافه‌کرد: سپاه پاسداران در زمان جنگ حتی ابتدایی‌ترین وسایل و سلاح‌های جنگی را نداشت، اما افرادی که به جبهه اعزام می‌شدند از روحیه بالایی برخوردار بودند و توانستند کاری را انجام دهند که ما امروز به آن افتخار می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: اگر به تاریخ دویست سال گذشته کشور نگاه کنیم، می‌بینیم که همواره کشور ما مورد تجزیه قرار گرفته‌است، اما در زمان جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم و این افتخار بزرگی برای همه ماست.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در پایان اظهار داشت: یادواره‌های شهدا را برای این برگزار می‌کنیم تا با شهدا بیشتر آشنا شده و بدانیم آنها برای چه خون خود را اهدا کرده‌اند.

در پایان از خانواده‌های شهید یعقوب سالاری‌پور و شهید یونس هاشمی‌پور از شهدای شبکه بانکی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار