کد خبر: ۳۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد:
رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با چوب و چماق نمی توان مشکلی را حل کرد بلکه باید به درستی فرهنگ سازی کرد و باید به این باور برسیم که با زور نمی توان مشکلی را اصلاح کرد.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام حسین پیر علی صبح امروز در آئین پایانی هفته قرآن و عترت در استان هرمزگان، افزود: وزارت ارشاد متهم به آن است که فقط کنسرت می گذارد در صورتی که اینگونه نبوده بلکه در چارچوب قانونی عمل می کنیم و در تمامی حوزه ها در شرح وظایف عمل می شود. 

وی با بیان اینکه مسئولین باید همه کشور را ببینند و نیازها را بسنجند و براساس آن برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: هفته های قرآنی را برنامه ریزی کردیم که 12 استان در سالجاری این هفته را برگزار کردند. 

پیرعلی با اشاره به اینکه مسئولانی که گفته می شود حمایت نکردند، اگر به عدم حمایت شان ادامه دهند، ممکن است سال آینده این هفته در هرمزگان برگزار نمی شود، اضافه کرد: بنا بود مدیرکل فرهنگ و ارشاد را تمامی مسئولین از استاندار گرفته تا دستگاه های اجرایی حمایت کنند تا این هفته به صورت باشکوه برگزار شود. 

وی با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت جشنواره های مختلفی در حوزه های مختلف برگزار شد، خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه ها از سوی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد پرداخت اما سایر دستگاه ها از جمله صدا و سیما در هرمزگان همکاری نکردند. 

رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شاید مسئولین در استان هرمزگان اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت را به خوبی درک نکرده باشند، عنوان کرد: هرکسی از هر موضوع ناهنجار اجتماعی گله مند است بداند گله به تنهایی سودی ندارد بلکه باید تلاش کرد این ناهنجاری ها برطرف شود. 

وی با بیان اینکه هیچ راهی به جز قرآن و عترت برای اصلاح جامعه وجود ندارد، عنوان کرد: با چوب و چماق نمی توان مشکلی را حل کرد بلکه باید به درستی فرهنگ سازی کرد و باید به این باور برسیم که با زور نمی توان مشکلی را اصلاح کرد. 

پیرعلی در پایان با اشاره به اینکه بهترین قصه ها در قرآن کریم وجود دارد، اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که هفته قرآن و عترت به مطالبه مردم تبدیل شود و امیدوارم سال بعد هرمزگان زودتر از سایر استان ها تقاضا برگزاری کند.



همچنین رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان گفت: قرآن و عترت با یکدیگر می توانند جامعه را هدایت کند و آن مردمی که به این دو چنگ بزنند، هرگز گمراه نخواهند شد. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن فروزان نژاد با بیان اینکه همه باید از قانون تبعیت کنیم، تصریح کرد: باید با قرآن عهد ببندیم که حتی اگر به قرآن تمسک نمی جوییم و آن را تلاوت نمی کنیم، از امروز حداقل روزی دو ساعت در خصوص قرآن فکر و تدبر کنیم و نیازهای جامعه را از این طریق برطرف کنیم. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر چیزی در جامعه مخالف ارائه شد باید از آن نهی کرد و مقابل استکبار قیام کرد، خاطرنشان کرد: هراس استکبار از ما به دلیل توان جسمی و نظامی مان نیست بلکه به دلیل تمسک‌مان به قرآن و اهل بیت است. 

وی ادامه داد: باید مسئولان پای کار باشند و اینکه دستگاه ها برای این جشنواره تعهدی داده و عملیاتی نکردند جای گله دارد. 

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآن و عترت در هرمزگان اقدامی بزرگ و قابل تقدیر است، عنوان کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره تداوم داشته باشد. 

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: قرآن کریم یک منشور عظیم الهی است که برای رشد بشر آمده است. 

علیرضا درویش نژاد با بیان اینکه بیشترین جفا به قرآن این است که آن را تشریفاتی بدانیم، تصریح کرد: قرآن برای هدایت، معرفی زیبایی های خلقت، آرامش روحی و کمال انسان ها آفریده شده است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قرآن باید توام با زندگی باشد و انسان ها را از انرژی منفی دور می کند. 

وی با اشاره به اینکه از زاویه هنر می توان به گونه ای عمل کرد که ماندگاری و پویایی قرآن کریم حفظ شود، اظهار کرد: معرفی مفاهیم قرآن کریم از طریق هنر سبب توجه به زیبایی ها قرآن و ماندگاری آن می شود. 

درویش نژاد با اشاره به اینکه استفاده از هنر برای معرفی بهترین شاهکار خلقت قرآن کریم مهمترین هدف این جشنواره است، ادامه داد: در این جشنواره بیش از یک هزار شرکت کننده با 900 اثر حضور داشتند. 

وی در پایان با بیان اینکه مشکلی که در حوزه گریز از دین داریم مشکل از مبانی دینی نیست بلکه مشکل از دفاع ماست، اذعان کرد: عقلانیت حکم می کند که برای معرفی یک پدیده تناسب و هارمونی خاص خودش را در نظر بگیریم و باید زیبایی ها را با روش زیبا معرفی کنیم.

 در پایان این مراسم از ۶۰ نفر برگزیده در بخش های هنر‌های تجسمی، شعر، داستان، صنایع دستی، تلاوت و آوا‌ها و نغمات آئینی نخستین جشنواره قرآن و عترت در استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار