کد خبر: ۳۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فرهنگیان در بودجه آخر سال دیده شد.
به گزارش آرانیوز، محمدرضا منصوری ظهر امروز در نخستین مراسم گرامیداشت بانوان فرهنگی شهرستان ساوه با تبریک فرارسیدن ولادت بانو فاطمه زهرا(س) با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: قشر فرهنگی و معلمان به‌عنوان قشر فرهیخته تاثیرگذارترین قشر در جامعه هستند و می‌توان گفت دستاوردهای ما مدیون معلمان و کسانی است که به ما آموزش می‌دهند اما متاسفانه همواره این قشر مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در بحث مزایای به حق قشر فرهنگی پیگیر هستیم، هر چند نواقصی وجود دارد و اگر با استیضاح وزیر بعضا موافق هستیم به‌سبب مطالبات فرهنگیان است، هر چند در بودجه آخر سال موفق شدیم 2 هزار میلیارد تومان برای فرهنگیان اعتبار بگیریم، خوشبختانه مصوب شد که حقوق فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی کمتر از 20 میلیون ریال نباشد و مازاد آن هم به مابقی فرهنگیان تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این میزان مزایا برای قشر فرهیخته استاندارد نبوده و با حد استاندارد خیلی فاصله دارد که با توجه به بالا بودن هزینه‌ها و کاهش ارزش پول در مقابل دلار توان و قدرت خرید آنها پایین آمده که باید در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

منصوری بیان کرد: خداوند به حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) فرمودند اگر فاطمه نبود شماها را نمی‌آفریدم که این بیانگر عظمت و بزرگی این بانو بوده و الگو و منش آنحضرت سبب متحول شدن جهان شده و این برای ما شیعیان مایه فخر و مباهات است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) شایسته‌ترین الگو برای بانوان بوده و زنان و مادران جامعه باید در ایفای نقش خود معیارهایی داشته باشند و در این ایفای نقش حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار بدهند.

زنان مسلمان در موارد اخلاقی و اجتماعی حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند

رئیس آموزش و پرورش ساوه هم در این مراسم گفت: حضرت زهرا(س) سرور زنان جهان است و در تمام قرون و اعصار بهترین و والاترین مقام را نزد مسلمانان جهان داشته است.

ابراهیم فراشیانی عنوان کرد: آنحضرت در تمام دوران زندگی، مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای ممتاز بوده و نمونه  کامل یک زن مسلمان است که در ساده‌زیستی، قناعت، عبادت، ارتباط با قرآن، همسرداری و مادری یک الگوی کامل بودند و زنان مسلمان هم باید با بهره‌گیری از الگوهای اخلاقی و اجتماعی آنحضرت فرزندان موفقی را تحویل جامعه دهند.

در پایان این مراسم تعدادی از فرهنگیان این شهرستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار