کد خبر: ۳۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
نائب رئیس کانون وکلای استان گلستان با اشاره به تحلیف ۴۰ کارآموخته کانون وکلای استان گلستان گفت: وکلای جوان باید تلاش کنند که کسب اعتبار و حیثیت وکیل را با رفتار و منش خود نشان دهند و از آن دفاع کنند.
به گزارش آرانیوز، آنه محمد شاه‎نظری صبح امروز در آیین تحلیف و جشن استقلال کانون وکلای استان گلستان اظهار داشت: امروز شست و پنجمین سالگرد استقلال کانون وکلا را جشن گرفتیم و در این روز همراه با جشن استقلال با برگزاری مراسم تحلیف، کارآموختگان با قرائت سوگند به وکلات پای یک دادگستری مفتخر می‎شوند.

وی تصریح کرد: در پایان این مراسم وظایف خطیری بر عهده شما وکلا قرار می‎گیرد و یک وکیل همیشه حداقل در سه جبهه مبارزه، مقاوت کند و نخستین جبهه آن تداوم و حفظ کانون وکلای دادگستری و جایگاه وکیل است.

نائب رئیس کانون وکلای استان گلستان  ادامه داد: این استقلال به معنی آن است که اداره کانون باید برعهده خود وکلا باشد و هیچ ارگان دیگری در اداره آن دخالت نداشته باشد زیرا معتقد هستیم زمانی دادرسی عادلانه خواهد بود که وکیل مستقل باشد و شجاعانه از موکل خود دفاع کند بدون آنکه ترس از زیر سوال رفتن توسط دستگاه‎های دیگر داشته باشد.

وی گفت: در سال‎های اخیر هجمه سنگینی از سوی صداوسیما و مطبوعات و برخی ازمقام‎های دولتی علیه وکلا اتفاق افتاده، وکلا باید با حفظ شان و مقام خود این هجمه‎ها را از خود بزدایند.

نائب رئیس کانون وکلای استان گلستان با اشاره به تحلیف 40 کارآموخته کانون وکلای استان گلستان تاکید کرد: وکلای جوان باید تلاش کنند که کسب اعتبار و حیثیت وکیل را با رفتار و منش خود نشان دهند و از آن دفاع کنند.

عدالت بدون استقلال کانون وکلا و وکیل مفهوم ندارد

عضو شورای اجرایی اسکودا هم در این مراسم به تناسب بین دستگاه قضایی و کانون وکلا تاکید کرد و گفت: باید در جایگایی قرار بگیریم که صحبت از فرشته عدالت شود، فرشته عدالت با دو بال نیرومند و متناسب و هماهنگ می‎تواند پرواز کند و سرود عدالت سر دهد.

باقری‌تبار اظهار داشت: عدالت بر زبان آوردن آسان است اما رسیدن به عدالت دشوار است چشم‎انداز ما باید چشم‎انداز عادلانه باشد و برنامه‎ریزی بلند مدت داشته باشیم و این وظیفه ما است.

وی تصریح کرد: رسیدن به چشم‎انداز 1404 و رسیدن به اهداف اسلامی با اعتراض به قانون ننگین کاپیتالسیون مدنظر قرار دارد و دسترسی با قانون اساسی به ویژه اصل 35 که داشتن وکیل را حق مردم دانسته، همه این موارد با داشتن وکیل مستقل فراهم می‎شود.

باقری‎تبار یادآور شد: درخواست داریم که به هجمه‎ها و مسائلی که علیه کانون‎ها مطرح می‎شود و یا از روی عدم آگاهی و نقش وکیل در جامعه توجه نکنند و این مهم را مد نظر قرار گیرند که بدون استقلال کانون وکلا و استقلال وکیل ایجاد عدالت مفهوم پیدا نمی‎کند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار