کد خبر: ۳۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش پیشکسوتان تخریب‌چی دوران دفاع مقدس استان‌های جنوب کشور در یاسوج خبر داد.
به گزارش آرانیوز،سرهنگ امیرعباس آسمند پیش از ظهر امروز در نشست با رسانه‌ها از برگزاری همایش پیشکسوتان تخریب استان‌های جنوب کشور در یاسوج خبر داد و اظهار داشت: این همایش ساعت 9 و 30 دقیقه فردا همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) با حضور رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس در وظیفه تخصصی تخریب حضور داشتند در سالن سینما انقلاب یاسوج برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره داشت و افزود: گردهمایی رزمندگان تخریب‌چی دفاع مقدس بعد از سال‌ها، پرورش روحیه تکریم، ایثار و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و به‌ویژه نسل جوان و استفاده از تجریبات این عزیزان که خالق صحنه‌های بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس بودند از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گسترش و ترویج فرهنگ مجاهدت، ایثار و شهادت را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: در پایان همایش نیز از 110 تا 130 نفر از این رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

آسمند از برگزاری پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر  و مقاومت در استان خبر داد و گفت: این جشنواره ساعت 9 و 30 دقیقه روز 21 اسفندماه در سالن اجتماعات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را الگوسازی در رابطه با شخصیت بارز و والای حضرت زهرا(س) در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی عنوان و بیان کرد: زنان در دوران دفاع مقدس هم نقش حمایتی و هم نقش رزمی و پشتیبانی داشتند و تجلیل از مقام شامخ زن و مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تبیین نقش مادرانه حضرت زهرا(س)، جریان‌سازی فرهنگی و پرروش روحیه ایثار و شهادت در بین زنان، ارائه الگوی عملی و دست‌یافتنی از سیره فاطمی، انسجام‌بخشی فعالیت‌های زنان در دوران دفاع مقدس در سازمان‌ها، نهادها و ادارات را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

آسمند همچنین از نام‌گذاری 20 اسفندماه به عنوان روز راهیان نور خبر داد گفت: این روز امسال در یک گردهمایی سراسری در خرمشهر پاس داشته می‌شود.

وی بیان کرد: امسال اعزام 13 هزار و 500 نفر در قالب 33 کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد به اردوهای راهیان نور در دستورکار قرار گرفته بود که تعداد زیادی از این کاروان‌ها اعزام و مابقی در مدت باقیمانده تا 20 فروردین‌ماه 97 اعزام می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اردوهای راهیان نور را بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور عنوان کرد که با هدف تقویت روحیه انقلابی و مجاهدت، استخراج گنج جنگ و تقویت جبهه فرهنگی برگزار می‌شود و گفت: کاروان‌های اعزامی به اردوهای راهیان نور از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار