کد خبر: ۳۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: متأسفانه حقایقی از دین مانند خنده از جامعه حذف‌شده است و این در حالی است که قرآن به شادی و خنده تأکید کرده و آن را راه‌حل بسیاری از مشکلات می‌داند و باید خنده حلال وارد زندگی مردم شود.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که پیش ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، به تعداد فارغ‌التحصیلان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هرسال حدود یک‌میلیون نفر فارغ‌التحصیل وارد جامعه می‌شود که متأسفانه شاهد عدم رعایت دستورات قرآنی در جامعه هستیم.

وی علت عدم رشد اخلاقی و اجتماعی افراد جامعه را عمل نکردن به دستورات قرآن دانست و افزود: صرف هزینه و وقت برای فراگرفتن هر علمی برای فرد و جامعه سودمند نیست و باید بر طبق دستورات قرآن علمی را بیاموزیم که مفید بوده و همچنین این حرف که همه علوم مفید هستند، حرف درستی نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز به نیاز جامعه برای بیان معارف قرآنی با شیوهای جذاب اشاره کرد و گفت: باید تغییراتی در دروس حوزوی ایجادشده و طلاب در کنار آموختن علوم دینی فن بیان جذاب معارف الهی را نیز بیاموزند و من این مطلب را نیز به رهبری در نامه‌ای بیان کرده‌ام.

وی یکی از مهم‌ترین مهارتی که هر طلبه باید بیاموزد را شیوه درست تدریس قرآن عنوان و تصریح کرد: ما نیاز داریم همه حقایق دین و قرآن را برای مردم بیان کنیم، متأسفانه حقایقی از دین مانند خنده از جامعه حذف‌شده ‌و این در حالی است که قرآن به شادی و خنده تأکید کرده و آن را راه‌حل بسیاری از مشکلات می‌داند و باید خنده حلال وارد زندگی مردم شود .

قرائتی یکی از شیوه‌های جذب مردم به دین را بیان آن با خوشرویی و خنده دانست و خاطرنشان کرد: باید در شیوه‌های تدریس و کتب حوزه‌های علمیه تغییراتی را ایجاد کرده و با توجه به نیاز جامعه معارف دینی و قرانی را به مردم ارائه دهیم تا هم عوام متوجه نکات آن شوند و هم خواص آن را بپسندند.

وی ورود قرآن را در همه عرصه‌های زندگی امری واجب خواند و تأکید کرد: باید همه بخش‌های زندگی ما ازجمله روضه‌ها و شوخی‌های ما قرآنی شود، شهید مطهری با این دیدگاه مرا به امام(ره) معرفی کرد تا من وارد تلویزیون شده تا به امروز 35 سال است درس قرآن تعطیل نشده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار