کد خبر: ۳۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران از شرکت ۱۲ هزار طلبه خواهر در جشنواره سراسری قرآن و عترت خبر داد.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا اسکندری در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به لزوم تغییر سبک زندگی اظهار داشت: باید قرآن به زندگی خانواده‌ها واردشده  و به مرحله عمل برسد.

وی با تأکید بر تدبر در قرآن کریم افزود: باید برای درک درست آیات قرآن کریم به تأمل درآیات پرداخت و باعقل  و کمک گرفتن از حجت‌های درونی و بیرونی به حقایق و اسرار آن پی برد و می‌توان از تفاسیر نیز در فهم عمیق و دقیق کمک گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: همراهی قرآن و عترت برای فهم دقیق مفاهیم قرآن لازم بوده و باید نهج‌البلاغه به زندگی مردم واردشود و آن را در طول سال مرور کنند، خوشبختانه سال‌هاست که نهج‌البلاغه جزء دروس اصلی حوزه علمیه خواهران است.

وی حفظ موضوعی قرآن کریم را بسیار ارزشمند دانست و گفت: حفظ قرآن تأثیرات بسیاری در تربیت فردی و اجتماعی افراد داشته و بسیاری از طلاب امروز حافظ قرآن کریم هستند که باید این حفظ با درک صحیح از مفاهیم قرآنی همراه باشد تا بتوانند در انتقال این مفاهیم به جامعه مؤثر باشند.

اسکندری هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت را رشد طلبه‌ها در عرصه قرآنی عنوان  و بیان کرد: علاقه بانوان به هنر فرصت مناسبی است برای ترویج مفاهیم قرآنی به شیوه جدید در جامعه  و باید از این فرصت کمال استفاده را کرده و انتقال‌دهنده حقیقی قرآن باشند.

وی از شرکت 12 هزار نفر در جشنواره سراسری قرآن و عترت  خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد حضور گسترده و چشمگیر طلاب خواهر در عرصه‌های قرآنی هستیم و این خود نشان‌دهنده پیشرفت حوزه علمیه بوده و با افزایش 200 تا 300 درصدی شرکت‌کنندگان در موضوعات محتوایی شاهد انتقال بهتر مفاهیم قرآنی در جامعه خواهیم بود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران لازمه تربیت قرآنی نسل آینده را آشنایی مادران با حقایق قرآنی دانست و تأکید کرد: وقتی مادران و بانوان جامعه با مفاهیم قرآنی آشنا باشند شاهد تربیت نسلی قرآنی در جامعه خواهیم بود و به همین علت به تربیت قرآنی بانوان باید توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار