کد خبر: ۳۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور اتباع بیگانه در استان کرمان یک تهدید جدی برای مردم است گفت: در سفر رئیس جمهور به کرمان این موضوع را عنوان کردیم اما کاری انجام نشد.
به گزارش آرانیوز، محمد‌مهدی زاهدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان هم بنده و هم سایر نمایندگان موضوع مشکلات اتباع بیگانه را به صراحت مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان یک مطالبه جدی مردمی است گفت: باید کمپین مردمی در این زمینه شکل بگیرد و این مطالبه باید از طرف مردم عنوان شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه در استان و به‌ویژه شهر کرمان یک تهدید کاملا جدی برای مردم است افزود: اتباع بیگانه امروز معضلات اجتماعی، امنیتی و فساد را در استان کرمان ایجاد کردند و دولت باید در این زمینه ورود کند.

35 میلیارد تومان کسری برای پرداخت بیمه بازنشستگان فولاد در کرمان

زاهدی با اشاره به مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد در استان کرمان خاطر‌نشان کرد: پیگیری‌های جدی انجام شد تا حقوق معوقه بازنشستگان دیروز به حساب آنها واریز شد.

وی با بیان اینکه در بودجه 97 مبلغ سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای صندوق بازنشستگی فولاد در نظر گرفتیم گفت: امیدواریم در سال آینده مشکلی در پرداخت حقوق بازنشستگان نباشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث درمانی نیز این بازنشستگان مشکل اساسی دارند و 35 میلیارد تومان کسری منابع برای پرداخت بیمه آنها وجود دارد به‌طوریکه در حال حاضر بعضی بیمارستان‌ها، پزشکان و درمانگاه‌ها دفاتر بیمه بازنسشتگان ذغالسنگ را قبول نمی‌کنند.

زمان نشستن مدیران در اتاق مدیریتی گذشته است

زاهدی با بیان اینکه اگر قرار است کاری در استان انجام و به نتیجه برسد باید توسط مدیران استانی انجام شود تصریح کرد: با توجه به اینکه از زحمات مدیران استانی بابت زحماتی که می‌کشند، تشکر می‌کنم اما کاهلی برخی مدیران متناسب با جنبش ایجاد‌شده در استان نیست.

 وی با اشاره به اینکه اگر مدیری قصد کوتاهی داشته باشد از مجاری قانونی این کوتاهی را پیگیری می‌کنیم گفت: زمان اینکه مدیران در اتاقها بنشینند و ماشین امضاء باشند گذشته است و مدیر باید در صحنه باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس برای رفع مشکلات استان استفاده کنند افزود: مدیری که حاضر نشود مشکلات خود را مطرح کرده و خود را بالا بگیرد به درد استان نمی‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران نظام صلاحیت حرفه ای را باید دنبال کرد گفت: متاسفانه بیماری مدرک‌گرایی در کشور وجود دارد و به مدیران هم سرایت کرده در حالی که یکی از موارد صلاحیت مدیران، حرفه‌ای و تخصصی بودن آنها است.

گفت‌و‌گوی سیاسی و وحدت سیاسی با حرف نمی‌شود

زاهدی با اشاره به منشور گفت‌و‌گوی سیاسی دولت و سوال یکی از خبرنگاران در این رابطه اظهار‌داشت: اگر رئیس جمهور به گفت‌و‌گوی سیاسی و مشی اعتدال، اعتقاد دارد در عمل نشان بدهد.

وی با بیان اینکه گفت‌و‌گوی سیاسی و وحدت سیاسی با حرف نمی‌شود گفت: کاری به جناح خاصی ندارم اما رئیس جمهور که به اعتدال اعتقاد دارد آیا یک وزیر، استاندار، فرماندار و حتی بخشدار از جناح اصولگرا انتصاب کرده است؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه یعنی در مجموعه اصولگرایان یک نفر هم نبود که کارآیی حضور در دولت را داشته باشد افزود: باید عملیاتی در این حوزه وارد شد و حرف زدن را کنار گذاشت.

واردات کود انسانی کشور را تحقیر کرد

زاهدی با اشاره به واردات کود انسانی گفت: یکی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی همین موضوع است و باید به مردم پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و گمرک در این زمینه کوتاهی کردند و باید جوابگو باشند خاطر‌نشان کرد: از این موضوع به شدت انتقاد داریم و این اقدام دولت نوعی تحقیر مردم و کشور بود.

دولت هیچ قدمی در بحث تامین مسکن انجام نداده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر راه مسکن مهر را مذخرف عنوان کرد یادآور شد: اگر مسکن مهر را بد تلقی می‌کنید باید راه دیگری برای تامین مسکن مردم انجام داد.

وی با بیان اینکه اینکه حدود 200 هزار مسکن مهر بلاتکلیف در کشور وود دارد را چه کسی باید پاسخگو باشد افزود: این سرمایه مردم و کشور است و مردم برای آن هزینه کرده‌اند که باید ساماندهی شود.

زاهدی با اشاره به اینکه مسکن مهر در کشور و استان کرمان باید هر چه سریعتر ساماندهی و تحویل مردم شود تصریح کرد: دولت هیچ قدمی هم در بحث طرح مسکن اجتماعی که عنوان کرد برنداشته است و انتظار می‌رفت وقتی وزیر با مسکن مهر مخالفت می‌کند طرح خودش را عملیاتی کند.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار