کد خبر: ۳۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
جمعی از مردم شهرستان کازرون در اعتراض و مخالفت با تقسیم شهرستان مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی کردند و خواستار حفظ یک‌پارچگی و انسجام شهرستان شدند.
به گزارش آرانیوز، جمعی از مردم، کسبه، بازاریان و فعالان اجتماعی شهرستان کازرون پیش از ظهر امروز در اعتراض و مخالفت با تقسیم شهرستان مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی کردند و خواستار حفظ یکپارچگی و انسجام شهرستان شدند.

این تجمعات همزمان با معارفه سرپرست جدید فرمانداری کازرون بود و مردم این شهرستان نسبت به انتخاب فرد غیربومی به عنوان فرماندار نیز شعارهایی اعتراضی سر دادند و خواستار انتصاب فرماندار بومی برای این شهرستان شدند.

سید احمد احمدی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری فارس که برای معارفه استوار میمندی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری کازرون به این شهرستان سفر کرده بود با حضور در جمع معترضان، آنها را به آرامش دعوت کرد و گفت: استانداری فارس پذیرای هیئتی از مردم کازرون برای رسیدگی به خواسته‌های آنها است.

هفته گذشته که زمزمه تقسیم شهرستان کازرون شنیده شده بود، حجت‌الاسلام محمد جواد عزتی امام جمعه موقت شهرستان کازرون در خطبه‌های نماز جمعه از مسئولان شهرستان خواسته بود که با طرح مسائل حاشیه‌ای مانند جدایی دو بخش «چنارشاهیجان» و «نودان» مردم را درگیر اختلافات نکنند.

امام جمعه موقت شهرستان کازرون گفته بود: «‏بعد از ‏اینکه چند ماه از اعلام طرح تقسیم شهرستان گذشته و مدتی این موضوع مسکوت بود، دوباره نغمه‌هایی حاکی از اجرای ‏طرح تقسیم شهرستان شنیده می‌شود. از مسئولان می‌پرسیم که آیا شهرستان ما مشکل دیگری ندارد؟ آیا مشکلات بی‌عدالتی، اقتصادی، اجتماعی، ‏رکود، اعتیاد و دیگر مشکلات حل شده که می‌خواهید زمینه اختلاف در شهرستان را با این تفکیک ایجاد کنید؟»‏

امام جمعه موقت کازرون افزوده بود: « طرح این مسئله به ویژه در زمان کنونی صلاح نیست. مردم شهرستان کازرون ‏اجازه نخواهند داد که بخش عمده‌ای از شهرستان جدا شود. اکنون طرح این موضوع عاقلانه نیست و امیدواریم حرمت‌ها حفظ ‏شود».

مردم شهرستان کازرون پیش از این نیز در مردادماه امسال در اعتراض به تقسیم شهرستان کازرون به دو شهرستان و جدایی بخش‌های «چنارشاهیجان» و «نودان» از این شهرستان و تشکیل شهرستان «کوه چنار» در میدان اصلی شهر دست به تجمع زده بودند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار