کد خبر: ۳۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
وزیر نیرو با اشاره به تشکیل کارگروه ملی سازگاری باکم آبی توسط دولت و با مسئولیت وزارت نیرو گفت: کمیته استانی کارگروه ملی سازگاری باکم آبی در فارس تشکیل می‌شود.
به گزارش آرانیوز، رضا اردکانیان بعدازظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه داراب اظهار داشت: برای پیش بردن کشور در مسیر توسعه و ارائه زندگی پایدار برای نسل آینده، وزارت نیرو  نیازمند شرکایی با احساس مسئولیت مشترک و جدی است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی سازگاری باکم آبی توسط دولت و با مسئولیت وزارت نیرو گفت: یکی از شرکای جدی و تأثیرگذار وزارت نیرو در پیشبرد برنامه‌های دولت در بخش آب و انرژی، استانداران و مسئولان در سطح استان‌ها هستند.

اردکانی با اشاره به وضعیت بحرانی استان فارس در زمینه آب افزود: امشب نشستی مشترک در استانداری فارس با محوریت کمیته استانی کارگروه ملی سازگاری باکم آبی تشکیل می‌شود تا راهبردهای دولت در حوزه منابع آب در استان فارس موردبررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آب مایه حیات و پساب نوعی از آب است که با فناوری‌های موجود می‌توان دوباره آن را به چرخه استفاده بازگرداند، عنوان کرد: با هماهنگی و همراهی مردم و مدیران اجرایی باید از یک جامعه بد مصرف به سمت جامعه‌ای رفت که قدر منابع حیاتی انرژی را بداند و مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهد. 

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب داراب با حضور وزیر آغاز شد. اعتبار این پروژه از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی تامین می‌شود. مبلغ اعتبار بالغ بر 229 میلیارد ریال به علاوه یک میلیون و 956 هزار یورو(فاینانس) ذکر شده و  ظرفیت فاز اول آن ده هزار متر مکعب در روز است. 

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار