کد خبر: ۳۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: تردد خودروهای پلاک دولتی خارج از ساعات اداری در نوروز ممنوع و برای این امر به نیروی انتظامی دستور برخورد جدی با متخلفین داده شده است.
به گزارش آرانیوز محسن صادقیان عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان میبد ویژه نوروز 1397 با حضور جمعی از مسئولان استان و اعضای این ستاد برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان میبد دیار مردمان صاحب اخلاق، ادب و دارای شهرت جهانی است اظهار داشت: عید نوروز با توجه به اینکه مسافران و گردشگران نوروزی بسیاری به این شهرستان سفر می‌کنند باید تلاش شود که به خوبی این شهرستان به گردشگران معرفی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه مدیران شهرستان‌ها باید توجه داشته باشند که به جای حذف برنامه‌ها بهتر است آن را مدیریت کنند خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت، پتانسیل و ایده‌های جوانان در شهرستان‌ها استفاده و همچنین ساماندهی و چیدمان مناسب بنرها و تابلوهای تبلیغاتی در محور جاده‌ها در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اگر در برنامه‌های مختلف از مشارکت مردم در مسائل مختلف شهری استفاده شود بدون شک بازدهی بهتری می‌تواند داشته باشد.

صادقیان با تأکید بر اینکه در ایام تعطیلات نوروز ادارات و نهادهای دولتی به هیچ وجه حق استفاده از خودروهای دولتی در خارج از ساعات اداری را به‌صورت شخصی ندارند افزود: برای این امر به نیروی انتظامی دستور برخورد جدی با متخلفین داده شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به اینکه در ایام نوروز توجه به ایتام و نیازمندان مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: مسئولان و مدیران شهرستان در ایام نوروز به این مسئله توجه و از ایتام و خانواده‌های آن‌ها بازدید و نسبت به رفع مشکلات و مسائل آن‌ها اقدام کنند.

لزوم توجه نیروی انتظامی بر فضای اسکان مردم در مکان‌های خاص

صادقیان نظارت نیروی انتظامی بر فضای اسکان مردم در مکان‌های خاص را خواستار شد و اظهار داشت: در زمینه مکان‌هایی که مسافران نباید توقف داشته باشند یا محل‌هایی که خطراتی برای آن‌ها دارد بروشورهایی طراحی و با مشخص کردن این نقاط به مردم اطلاع رسانی شود تا با مشکل روبه رو نشویم.

وی ادامه داد: در ایامی مثل عید نوروز که گردشگر داریم باید بتوانیم تاریخ، فرهنگ و صنایع دستی خود را به گردشگران معرفی و در این زمینه باید تلاش کرد تا با ایجاد جاذبه‌های خاص، گردشگران را برای بازدید از شهرها و روستاهای استان ترغیب کنیم.

نسبت به کیفیت و قیمت محصولات صنایع دستی استان توجه شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به توجه کیفیت در محصولات صنایع دستی شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به ورود گردشگران بسیار به شهرستان‌ها باید کیفیت و قیمت مناسب محصولات صنایع دستی مورد توجه مسئولان هر شهرستان قرار گیرد تا سبب نشود مسافران با خاطره بدی از استان دارالعباده خرید محصول بی‌کیفیت و گران قیمت داشته باشند.

صادقیان در پایان اظهار داشت: باید از ظرفیت و پتانسیل روستاهای هدف گردشگری به خوبی استفاده کرد و فرمانداران و بخشداران هر شهرستان ضمن برقراری ارتباط با تور لیدرها، شرایط و تسهیلات مناسب را برای اسکان مسافران و گردشگران خارجی در ایام نوروز فراهم کنند تا آن‌ها با خاطره خوب استان یزد را به مقصد خود ترک و سال‌های آینده هم مبلغی برای حضور هر چه بیشتر دیگران به استان یزد باشند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار