کد خبر: ۳۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
امام جمعه بابلسر با تاکید بر تقویت کارآفرینی در جامعه گفت: آموزش‌های مهارتی در مراکز حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار ارائه شود.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل قلی‌پور امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست ساخته دانش‌آموزان هنرستان بنت الهدی و شهید ذوالفقاری شهرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر ضرروت تقویت، توسعه و سرمایه‌گذاری در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اظهار داشت: رشد و توسعه اقتصادی به ایجاد و توسعه اشتغال وابسته بوده که در این میان مهارت آموزی و کارآفرینی نقش بسیار برجسته‌ای دارد.

وی با بیان اینکه هنرستان‌ها به‌عنوان مراکز اصلی پرورش نیروی انسانی ماهر در جامعه نقش آفرینی می‌کنند افزود: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های حرکت رو به رشد و شتابنده و شاخص توسعه یافتگی یک کشور تحقق توسعه متوازن و پایدار و تقویت آموزش‌های مهارتی است و مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است.

وی تصریح کرد: کار آفرینی، آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروهای ماهر برای ایجاد اشتغال از مهم‌ترین وظایف و اهداف تاسیس این مراکز است و آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از نهادهای زیربنایی در کشور نقش مهمی در آماده‌سازی شغلی افراد جامعه برعهده دارد و باید تلاش کرد تا با ایجاد تناسب میان نظام آموزشی و نیاز بازار کار، فضای آموزشی و امکانات مناسب و مطلوب و به‌کارگیری معلمان مسلط بر مهارت‌ها جامعه را در مسیر رسیدن به اهداف کلان و توسعه‌ای هدایت کرد.

امام جمعه بابلسر خاطرنشان کرد: مهارت و فناوری یکی از عامل‌های اصلی رشد و توسعه اقتصادی پایدار در کشورها بوده و به همین منظور آموزش‌های مهارتی، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده بهینه از فرصت‌ها و افزایش کارآیی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده داشته و بهبود کیفیت زندگی مردم را به همراه دارد.

قلی‌پور بالا رفتن کارایی و کار آفرینی نیروی انسانی برای کمک به رشد اقتصادی و اشتغال و بهبود کیفیت زندگی مردم موثر و حیاتی دانست و تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی از رکن‌های مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل‌های پایدار و با ثبات محسوب می‌شود تا انسان‌ها بتوانند به عنوان نیروهای خلاق و کارآمد در توسعه و پیشرفت کشور نقشی اثرگذار برعهده داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر نیز آموزش نیروی انسانی ماهر و توانمند را یکی از وظایف نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: یکی از اهدافی که برنامه‌ریزان آموزشی در طراحی برنامه‌ها به آن توجه ویژه ای دارند، توجه به رویکرد هنرستان‌ها است.

احمدرضا مهاجری نژاد نقش هنرستان‌ها را در مهارت آموزی موثر دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به هنرستان‌ها بوده که این موضوع نقش موثری در مهارت آموزی آنان دارد.

وی با اشاره به وجود سه هنرستان پسرانه و یک هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه در بابلسر و افزایش قریب به 320 دانش آموز در هنرستان دخترانه بنت الهدی، بیان داشت: باید تصمیمات جدی گرفته شود، در واقع از نظر فضای آموزشی مشکلاتی وجود دارد که همه تلاش‌ها برای جابجایی این فضا به دبیرستان فعلی امانت ادامه دارد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار