کد خبر: ۳۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
نماینده ولی فقیه در لرستان با انتقاد از وضعیت کتابخانه مرکز استان گفت: پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد ۱۷ سال است نیمه کاره مانده که مایع تاسف بوده و مسئولان باید پاسخگوی آن باشند.
به گزارش آرانیوز، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی و ناشران استان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: کتاب‌ها ترجمه عمر انسان هستند و انسان هیچگاه از‌کتاب بی نیاز نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی مواردی را فرموده‌اند، عنوان کرد: به عنوان مثال در جایی متذکر شده‌اند من هر گاه به یاد کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌افتم، قلبا متاسف و ناراحت می‌شوم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: این فرموده رهبر انقلاب نشان دهنده این است که وصعیت کتابخوانی در کشور مناسب نیست و باید در خصوص این امر چاره‌اندیشی شود.

میرعمادی گفت: باید در خصوص این که چرا کتابخوانی در کشور ترویج نشده و علت سرانه مطالعه پایین مردم در کشور چیست، بررسی شود، چراکه کتاب عصاره تمدن و فرهنگ یک جامعه است و مهمترین سند و یادگاری است که انسان از خود به یادگار می‌گذارد.

وی با اشاره به عوامل کاهش سرانه مطالعه در کشور، تصریح کرد: کتاب خوبی که مفید و موردنیاز باید در جامعه است و این در حالی است که در برخی موارد دیده می ‌شود کتابی نوشته می‌شود اما نوشته‌های آن کپی و گردآوری نوشته‌های دیگران است.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: برخی کتاب‌ها نیز فقط قفسه‌ها را پر می‌کنند؛ همچنین مسئله نثر کتاب، ویراستاری و حتی ظاهر و جلد زیبای آن در خواندن کتاب موثر است.

میرعمادی بیان کرد: همچنین کتابخانه‌هایی که مجهز و غنی باشد و برای مطالعه یک مکان و شرایط‌ مناسب ایجاد کند در ترویج فرهنگ مطالعه مناسب خواهد بود؛ وقتی ساخت یک کتابخانه در یک مرکز استان 17 سال طول می‌کشد، نباید انتظار رواج مطالع داشته باشیم، این موضوع مایه تاسف است و مسئولان باید پاسخ بدهند.

امام جمعه خرم آباد با انتقاد از وضعیت این کتابخانه گفت: اگر به عنوان پروژه ساختمانی به کتابخانه مرکزی خرم آباد نگاه شود، باید به این سوال پاسخ داده شود که چرا این پروژه اینقدر طول می‌کشد؛ مسئولان باید در خصوص این پروژه پاسخگو باشند و نباید به روی خود هم نیاورند چراکه روزی که زمین آن واگذار شده بود شرط شد که اگر ظرف دو سال این پروژه ساخته نشود زمینش باید برگردانده شود.

وی با اشاره به حکم قاضی که در کوهدشت یک نوجوان را به خواندن کتاب حکم داده بود، خاطرنشان کرد: از رسانه‌هایی که این حکم را به سخره گرفتند، گلایه داریم، برخی رسانه‌ها وقتی این حکم را می‌شنوند آن‌را به سخره میگیرند اما اگر فردی به زندان رفته و آبروی نظام را ببرد این حکم را بیشتر قبول دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امروز ارزشی برای کتاب وجود ندارد، اظهار داشت: با این حکم فرد سابقه دار نمی‌شود و با آدم‌های فاسد و محرم ارتباط پیدا نمی‌کند، پس نباید این حکم را مسخره کرد و در فضای مجازی به جای مسخره کردن قاضی را تشویق کنیم.

میرعمادی افزود: اصحاب رسانه و اهل قلم استان باید برای ترویج فرهنگ مطالعه و اهدا و خرید کتاب فرهنگ سازی کنند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار