کد خبر: ۳۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
رئیس میراث فرهنگی وگردشگری پلدختر گفت: برخورد کامیون حامل بار ترافیکی با پل تاریخی ورودی شهر پلدختر، خسارت به این پل وارد کرده است.
به گزارش آرانیوز، علی محمد عزیزی اظهار داشت: یک تریلی حامل بار ترافیکی در ساعت 13.30 دقیقه ظهر امروز قصد عبور از زیر پل تاریخی پلدختر و  ورود به شهر  را داشت که به علت بار زیاد با قسمت سمت چپ پل برخورد کرد که قسمت کوچکی از آن  خسارت دیده است.

وی افزود: با حضور به موقع کارشناسان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی  این محموله ترافیکی  متوقف و به پارکینگ پلیس راه ملاوی منتقل شد و پرونده در پاسگاه انتظامی برای آن تشکیل و در حال بررسی است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری پلدختر با بیان اینکه‌پل تاریخی شهرستان پلدختر در این حادثه خسارت جدی ندیده عنوان کرد: برای تعیین خسارت پایگاه پل‌های تاریخی میراث فرهنگی لرستان فردا یک نفر را برای تعیین خسارت دقیق به پلدختر می‌فرستد. 

عزیزی تصریح کرد: این پل تاریخی متعلق به دوره ساسانیان و قبل از اسلام است  و حدود 1700 سال قدمت دارد ونماد شهر پلدختر است.

این پل تاریخی در ورودی شهر پلدختر در جنوب استان لرستان قرار دارد و بنای آن در قرن چهارم هجری قمری مورد مرمت قرار گرفته است اما هم‌اکنون تنها یک دهانه از طاق‌های آن برجا مانده است؛ ارتفاع تنها طاق برجای مانده پل 18 متر از سطح آسفالت جاده و 30 متر از آب رودخانه و عرض آن 11.30 متر است. جهت پل شرقی، غربی و طول آن 270 متر است. این اثر تاریخی به شماره 1678 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برخورد کامیون با پل تاریخی پلدختر؛ خسارت به اثر

برخورد کامیون با پل تاریخی پلدختر؛ خسارت به اثر

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار