کد خبر: ۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
عضو شورای شهر گرگان گفت: بیش از ۳۰ پارک نوجوان و کودک در سطح شهر گرگان راه‎اندازی می‎شود.
به گزارش آرانیوز، ابراهیم جرجانی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر که با حضور سمن‎های سطح شهر گرگان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در این جلسه با سازمان‎های مردم‌نهاد گرگان پیرامون مشکلات سازمان‎های مردم نهاد و بحث‌های حمایتی و بحث تهیه ساختمان جوان بررسی شد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانند سمن‎ها طرح‎های مشارکتی برای جوانان ارائه دهند برای مباحث فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان می‎تواند حمایت کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان ادامه داد: سمن‎ها در شهر گرگان در مسائل تحکیم خانواده، ازدواج جوانان، مشارکت جوانان و بحث‌های ورزشی، دوره آموزشی برگزار کردند و قرار شده قوی‌تر از گذشته در بحث بودجه از سمن‎ها حمایت شود و مشارکت جوانان ویژه باشد.

جرجانی با بیان اینکه قرار شد درخواست ساخت خانه جوان در گرگان از سوی سمن‎ها بررسی شد، افزود: 4 میلیارد تومان بودجه ساخت خانه جوان از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان اختصاص یافته و قرار شد که زمین مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه می‎توان از ظرفیت جوانان در اشتغالزایی و اجرای طرح‎ها در گرگان استفاده کرد، یادآور شد: در بحث مسافران نوروزی هیچ برنامه‎ای برای اشتغال‌زایی اتفاق نیفتاده و می‎توان جوانان در این زمینه اشتغال پیدا کنند و در شهرهای دیگر این اتفاق افتاده و در شهر گرگان با حمایت سازمان فرهنگی و ورزشی امید داریم این مهم رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان افزود: کمپین سه‌شنبه‎های بدون خودرو در گرگان راه‎اندازی می‎شود و در سال‎های گذشته گرگان به شهر حامی خودرو معروف شده و بخشی از آن به علت توسعه معابر و ساخت روگذر و زیرگذر در این شهر بوده است.

جرجانی تاکید کرد: باید گرگان را به شهر عابر پیاده و شهری که مردم در آن تردد بیشتری داشته باشند معرفی شود و با حضور شهردار اتفاقات خوبی در این زمینه می‎افتد و کمپینی بر این اساس راه‎اندازی شده و جلسه‎ای با دانشگاه علوم پزشکی استان و حمل و نقل شهرداری و پلیس راهور داشتیم و اگر این موضوع مورد استقبال قرار گیرد فضای مناسب و هم امکانات برای آن دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان افزود: سمن‎های مردم‎نهاد گرگان درخواست داشتند در موضوع دوچرخه سواری و توسعه آن در روزهای سه‎شنبه شهرداری حمایت لازم را انجام دهد و سیستم تبلیغاتی شهر در این موضوع استفاده شود.

جرجانی با بیان اینکه دوچرخه‌سواری سلامت شهروندان را تضمین می‎کند، تاکید کرد: رویکرد شهرداری گرگان در بحث ورزش تغییر پیدا کرده و از موظفی خارج و به سمت ورزش همگانی پیش می‎رود.

وی گفت: بالغ بر 30 پارک نوجوان و کودک در سطح شهر گرگان راه‎اندازی می‎شود و این پارک‎ها برای فرزندان و نوجوانان گرگانی می‎تواند در زمینه پیاده‎روی و  ورزش توپی مثمرثمر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی  شورای اسلامی شهر گرگان از حمایت بسکتبال گرگان خبر داد و گفت: جشن‎های خوبی در ایام نوروز دیده شده و پارک ورزشی در مکان نهارخوران و ورزش‌های جمعی که مسافران و مردم می‎توانند در تعطیلات از آن بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها