کد خبر: ۳۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به توانمندسازی ۶ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان، گفت: کمیته امداد استان گلستان در ۳۶ سرفصل به ۱۰۶ هزار مددجو خدمات ارائه می‌دهد.
به گزارش آرانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان، امان‌الله حسین‌پور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان اظهار داشت: این نهاد خدمات ارزشمندی در 36 سرفصل به 60 هزار خانوار و 106 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان ارائه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به 36 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان گلستان تصریح کرد: 9 هزار دانش‌آموز، یک‌هزار و 800 دانشجو و طلبه و 6 هزار یتیم و فرزند محسنین از خدمات ارزنده کمیته امداد استان گلستان بهره‌مند می‌شوند.

حسین پور با بیان اقدامات و فعالیت‌های مهم حوزه‌ی فرهنگی این نهاد افزود: در سال جاری تاکنون 7 هزار مددجوی گلستانی به اردوهای زیارتی قم، مشهد و عتبات عالیات اعزام‌شده‌اند.

وی گفت: امسال 40 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد با رویکرد افزایش مسائل اعتقادی و مهارت‌های زندگی از آموزش‌های خانواده و اقدامات فرهنگی این نهاد با اعتبار 10 میلیارد تومان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به ارائه بیش از هزار خدمت در حوزه مسکن به مددجویان و نیازمندان گلستانی در سال 96 گفت: متأسفانه با وجود ارائه خدمات مسکن در بخش ساخت، خرید و تعمیر و مقاوم‌سازی منازل، هنوز 8 هزار خانوار گلستانی فاقد مسکن و یا نیازمند مقاوم‌سازی مسکن هستند.

وی با توجه به اینکه همه مددجویان این نهاد دارای بیمه حوادث هستند افزود: کمیته امداد استان گلستان دارای 29 هزار خانوار بیمه‌شده است که در سال 100 درصد هزینه درمان آن‌ها پرداخت می‌شود.

حسین پور بابیان اینکه بیش از 4 هزار و 900 آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال در سال جاری به مددجویان ارائه‌شده است، یادآور شد: امسال با رویکرد اصلی کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان اعتبارات اشتغال سه برابر شده ازاین‌رو این نهاد با تخصیص 90 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به متقاضیان نیازمند توانسته برای 3 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: در 2 سال اخیر 6 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان توانمند و از گردونه حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.

حسین پور با اشاره به افزایش 2 برابری اعتبارات دولتی امسال نسبت به سال گذشته اظهار کرد: مشارکت‌های مردمی 40 میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سال 95 با افزایش دو برابری در سال 96 به 70 میلیارد تومان افزایش‌یافته که 32 میلیارد تومان از محل زکات جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در این دیدار از افتتاح صندوق امداد ولایت استان گلستان به‌عنوان ششمین صندوق امداد ولایت در کشور از سرمایه‌گذاری اولیه 46 هزار میلیارد تومان این نهاد باهدف ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد.

وی افزود: این صندوق با ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در سال جاری در نظر دارد با جذب سرمایه بیشتر برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه گام بردارد در همین راستا با توجه به اینکه این صندوق نه سود پرداخت می‌کند و نه بهره دریافت می‌کند توانسته در سال جاری تاکنون 4 هزار فقره تسهیلات کارگشایی پرداخت کند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار