کد خبر: ۳۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: فیزیوتراپی و عمل جراحی تکمیلی مصدوم‌های ناشی از زلزله به صورت رایگان انجام می‌شود.
به گزارش آرانیوز؛ بهمن روشنی، با اشاره به عملکرد مناسب بخش بهداشت و درمان در زلزله استان کرمانشاه، اظهار داشت: در چند روز نخست پس از وقوع زلزله 15 هزار مصدوم در بیمارستانها پذیرش و 1800 عمل جراحی در چهار روز نخست زلزله انجام شد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه  500 مصدوم زلزله به خارج از استان کرمانشاه اعزام شده‌اند، افزود: در چهار روز نخست زلزله 9 هزار و 610 خدمات به صورت رایگان ارائه شد و درمان‌های تکمیلی زلزله‌زدگان نیز رایگان است.

روشنی با اشاره به اینکه خدمات‌دهی در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد، گفت: تعدادی از کادرهای درمانی در این مناطق حضور دارند و این تیمهای درمان متشکل از پزشک، کارشناس مامایی، پرستار و روانپزشک هستند که در این مناطق خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: بیماران در مناطق زلزله‌زده در بخش بیماران سرپایی و جراحی جدید در صورت دارا بودن دفترچه هزینه ناچیزی پرداخت می‌کنند و در مواردی که مددکار مربوطه تأیید کند تخفیفات ویژه و در صورت نیاز رایگان خدمات‌درمانی دریافت می‌کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه 21 نفر در زلزله دچار صدمات نخاعی شده‌اند، گفت: از این تعداد 7 نفر قطع نخاع کامل هستند که این بیماران بیماریابی و پایش شده‌اند و مشکل اسکان آنها از طریق معاونت اجتماعی با تحویل کانکس برطرف شد.

روشنی افزود: در پیگیری که با استانداری، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر به وجود آمد وضعیت این افراد تعیین شد تا کسانی که به خدمات پزشکی و خدمات درمانی نیازمند باشند به بهزیستی ارجاع شوند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار