کد خبر: ۳۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقصد تمام گروه‌های جهادی سراسر کشور استان کرمانشاه است گفت: مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در ایام نوروز میزان ۱۰۰۰ گروه جهادی از سراسر کشور هستند.
به گزارش آرانیوز، سرهنگ حسین قبادی‌بصیر در نشست خبری که ظهر امروز در بسیج سازندگی استان برگزار شد با اشاره به اینکه منطقه هدف تمام گروه‌های جهادی سراسر کشور در ایام نوروز مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه است اظهار داشت: 1000 گروه جهادی در قالب گروه‌های چند نفره از سراسر کشور همزمان با ایام نوروز در مناطق زلزله‌زده استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی حضور این گروه‌های جهادی از 20 اسفند تا 20 فروردین است عنوان کرد: به این منظور قرارگاهی در محل قرارگاه شهید جعفری در سرپل‌ذهاب ایجاد می‌شود و مکان‌هایی نیز برای اسکان آنها در نظر گرفته شده است.

قبادی‌بصیر با اشاره به اینکه این گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: عرصه عمرانی مهمترین این عرصه‌ها است که نه‌تنها برای مددجویان بلکه شامل تمام مردم زلزله‌زده می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و سلامت روانی و جسمی از دیگر فعالیت‌های این گروه‌ها است که با حضور نیروهای متخصص انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه یکی از اهداف حضور گروه‌های جهادی را بنابر بیانات مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ جهادی، کار و مدیریت جهادی به عنوان راه برون‌رفت از مشکلات دانست و افزود: هدف دیگر گروه‌های جهادی کمک به محرومیت‌‌زدایی، سازندگی کشور و دولت است به طوری که این گروه‌ها گاهی به عرصه‌هایی که از وظایف دولت بوده ورود پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه زلزله اقدامات بسیاری در راستای خدمات‌رسانی و اسکان موقت از طرف سپاه انجام شده است عنوان کرد: یکی از اقدامات اساسی تهیه جهیزیه برای نوعروسانی است که در سال 96 و در ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب ازدواج کرده‌اند.

قبادی‌بصیر با اشاره به اینکه تاریخ عقد این نوعروسان باید در سال 96 باشد افزود: در این زمینه 386 زوج شناسایی شد که نخستین برنامه اوایل هفته آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار و جهیزیه 205 زوج در سرپل‌ذهاب اعطا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه کل اعتبار هزینه شده از طرف سپاه برای این جهیزیه‌‌ها یک میلیارد و 200 میلیون  تومان است گفت: سپاه برای هر جهیزیه سه میلیون تومان در نظر گرفته اما مبالغ دیگری با تخفیف و کمک خیران تأمین شده است.

قبادی‌بصیر عنوان کرد: این پک‌های جهیزیه شامل یخچال فریزر،‌ ماشین لباسشویی، تلویزیون، جاروبرقی، سه تخته پتو، سرویس قابلمه و اجاق گاز است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی و بهزیستی در راستای ساخت منازل مددجویان خسارت‌دیده از زلزله اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست ساخت 1175 واحد منازل تخریبی مددجویان بهزیستی در مناطق مدنظر بود اما به دلیل ورود بنیاد مسکن این تعداد به 243 واحد مسکونی کاهش یافت.

قبادی‌بصیر با بیان اینکه عملیات ساخت این واحدها آغاز شده است افزود: 12 استان به عنوان محوری و مابقی استان‌ها به عنوان معین ساخت این واحدها را آغاز کرده‌اند و از این تعداد 56 واحد روستایی سهم بسیج سازندگی استان کرمانشاه است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه درباره مراحل ساخت 56 واحد واگذار شده به بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: تحویل زمین و اقدامات موافقت مددجویان و دستگاه‌های مربوطه انجام شده است و طی این هفته عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت این واحدها به صورت امانی انجام می‌شود و به پیمان سپرده نمی‌شود افزود: در زمینه ساخت این واحدها سپاه تعهد کرده که حداقل برای هر منزل مسکونی 15 میلیون تومان بیشتر از پول مددجو هزینه کند و تا اتمام کار و تحویل کار ادامه دارد در صورتی که قرارداد پیمانکاران خصوصی با مردم زلزله‌زده تا مرحله سفت‌کاری است.

قبادی‌بصیر با بیان اینکه اعتبار ساخت این واحدها از اعتبارات دولتی نیست و تمامی اقلام و مصالح مورد استفاده استاندارد و درجه یک خواهد بود بیان کرد: بخشی از این اعتبارات از طریق خیران جمع‌آوری شده و بخش دیگری از این کمک‌های بلاعوض به صورت کار نیروهای جهادی است زیرا هزینه‌‌ای بابت دستمزد دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار