کد خبر: ۳۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آمار مرگ و میر مادران باردار در استان صفر در هزار است.
به گزارش آرانیوز، سیامک واحدی در نخستین مجمع سلامت استان که در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به سند راهبردی پنج ساله، اظهار داشت:  این سند حاوی دور نما و اهداف راهبردی پنج ساله بوده و مداخلات هرکدام از سازمان‌های زیربط و در الزامات این سند‌ و تکالیف مشارکت کنندگان باید اجرایی شود.

وی گفت: سند راهبردی سلامت استان از لحاظ جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سعی در توسعه سلامت جامعه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: سیاست کلی نظام سلامت این است که رویکرد سلامت همه جانبه در ساخت انسان سالم و همچنین تامین امنیت غذایی و بهره‌مندی همه آحاد جامعه از این سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی ضروری باشد.

وی با اشاره به وظیفه مجمع سلامت استان در حوزه آموزش و آگاهی مردم، گفت: افزایش آگاهی و آموزش موجب می‌شود تا گام بلندی در رابطه با این سند راهبردی برداشته شود.

واحدی افزود: باید به سمت بهبود سبک زندگی مردم حرکت کنیم و پیوست سلامت داشته باشیم و تربیت بدنی و ورزش همگانی را در اولویت قرار دهیم.

وی اظهار کرد: جهت‌گیری‌های کلی برای افزایش سلامت استان باید همه جانبه و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها باشد تا میزان مرگ و میر را در کردستان کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آمار مرگ و میر مادران باردار به طور متوسط در جهان 24 درصد و در ایران نیز 18 در هر صد هزار زایمان و در کردستان صفر در هزار است.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت هزینه‌ بیماری‌ها کاهش داده شده، گفت: در حال حاضر روستاییان 5 درصد هزینه‌ها و در شهرها 10 درصد از هزینه بیماری‌ها را خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: در قبال مسائل اجتماعی و سایر مسائل مربوط به سلامت افراد مسئول هستیم اما به تنهایی نمی‌توانیم، اقدام کنیم.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها