کد خبر: ۳۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: وضعیت اقلام خوراکی و مواد غذایی ایام عید بسیار متعادل است و هیچ کمبودی وجود ندارد.
به گزارش آرانیوز، حسین فیروزی  در کمیسیون تنظیم بازار استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: بازاریان استان در این ایام آغاز سال جدید و تعطیلات، تلاش کنند با تبلیغات و خرید اجناس مرغوب در شأن مردم کردستان و عرضه خوب بازار محیطی جذاب برای خرید مردم و مسافران فراهم کنند.

وی گفت: بازاریان بازار را خوب در استان تنظیم می‌کنند و تلاش بر این بوده با برنامه‌ریزی درست عرضه و تقاضا را متناسب کنند و تا زمانیکه این روند ادامه داشته باشد دخالتی در تنظیم بازار نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: به‌دلیل برخی ویژگی‌ها نظیر ایام عید، تعطیلات و ماه‌های محرم ممکن است تقاضا برای برخی اقلام افزایش یابد و در این صورت کمیته تنظیم بازار وارد عمل می‌شود و در آستانه سال جدید این کمیسیون تشکیل شده تا وضعیت بازار را تحلیل کند اما بار اصلی بر دوش بازاریان است.

وی بیان کرد: انتظار ما از تولید کننده و توزیع‌کننده این است که بهترین کالاها را به بازار عرضه کنند و با برنامه‌ریزی و تجاربی که دارند مراقب تعادل بین تقاضا و عرضه باشند تا تنشی در هیچ حوزه‌ای در بازار ایجاد نشود.

فیروزی افزود: از نمایندگان رسانه‌های جمعی استان درخواست داریم این نکته را به مردم و همه ذینفعان اعلام کنند که وضعیت اقلام خوراکی و مواد غذایی ایام عید بسیار متعادل است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: هرجا که لازم باشد کمیسیون تنظیم بازار ورود می‌کند و به اندازه کافی هم کالاهای استراتژیک در انبارها موجود است بنابراین هیچ گونه نگرانی در خصوص تأمین مایحتاج مردم در این ایام وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بار اصلی مسئولیت بر دوش بازاریان است و رصد و پایش توسط کمیسیون انجام می‌شود اما باید عرضه محصولات و موادی که کمیسیون تنظیم بازار تنظیم کرده در مکان‌هایی باشد که بیشترین حضور مردم در آنجا است.

نمایشگاه بهاره در مناطق حاشیه‌نشین سنندج برگزار شود

وی گفت: باید نمایشگاه بهاره در مکان‌هایی همچون سنندج، نایسر و ننله برپا شود تا افرادی که از نظر درآمدی وضعیت مناسبی ندارند محصولات در اختیارشان قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطر نشان کرد: باید مکان‌های توزیع را در مناطق حاشیه شهر تعریف و برپا کنید و عرضه این مواد هم در این مکان‌ها صورت بگیرد و اولویت ما هم مکان‌های پرجمعیت و حاشیه شهر است.

وی گفت: تامین اقلام خوراکی و غذایی بیش از نیاز استان ذخیره و موجود است و در این راستا هیچ کمبودی در یک ماه آینده وجود ندارد.

فیروزی افزود: در نمایشگاه‌های برپا شده هیچ فردی حق ندارد کالای نامرغوب عرضه کند و فروشگاه فوق‌العاده به عنوان فرهنگی در بازار تشکیل شود تا درآن بازاریان تیراژ فروش را افزایش و قیمت‌ها را پایین بیاورند.

وی اظهار کرد: باید در فروشگاه‌های فوق‌العاده کالای خوب با قیمت ارزان‌تر عرضه شود تا سبب سود بیشتر در بازار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: باید برای کنترل ساعت کار کشتارگاه‌ها برنامه‌ریزی شود و از تعطیلی کشتارگاه‌ها جلوگیری شود تا هیچ نگرانی در بازار نداشته باشیم.

فیروزی افزود: باید قیمت میوه‌ها پایین بیاید و خوشبختانه امسال عرضه میوه به اندازه کافی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار