کد خبر: ۳۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
مدیر‌کل منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به اینکه مشکلات محیط زیستی ناشی از عملکرد انسان بر منابع طبیعی است گفت: باید منابع طبیعی را برای نسل آینده نگه داریم.
به گزارش آرانیوز، مهدی رجبی‌زاده امروز در آئین درختکاری در کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در جهانی زندگی می‌کنیم که بستر آن منابع طبیعی است و باید از آن نگهداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند سرمایه ای ارزشمند را در اختیار ما قرار داده است افزود: هر مشکل محیط زیستی که داریم ناشی از عملکرد ما در حوزه منابع طبیعی است.

مدیر‌کل منابع طبیعی استان کرمان با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی تنها به یک اداره معطوف نمی‌شود و مشارکت مردمی نیاز است گفت: نباید کاری انجام بدهیم که نسل بعد بر ما نفرین کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بسیار بر حفظ منابع طبیعی تاکید دارند تصریح کرد: متاسفانه ما مسئولان سخنان ایشان را می‌شنویم اما عمل نمی‌کنیم.

رجبی‌زاده با تاکید بر اینکه باید منابع طبیعی را برای نسل آینده نگه داریم افزود: روز درختکاری تنها یک مراسم نیست و پیام دارد و باید منابع طبیعی در طول سال پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه روحانیت نقش مهمی در تبلیغ و توسعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی دارد گفت: باید از این ظرفیت عظیم در جامعه استفاده کرد و هدف ما جریان‌سازی به کمک حوزه‌های علمیه است که در امر فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم.

مدیر‌کل منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به اینکه مسئله منابع طبیعی امروز یک موضوع بحرانی است و باید نسبت به آن توجه ویژه شود خاطرنشان کرد: رهبری می‌فرماید فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امسال در کرمان مراسم روز درختکاری و منابع طبیعی با محوریت منابع طبیعی برگزار می‌شود افزود: متاسفانه از استانداری کسی نیامد اما با اینکه ما تلاش خود را کردیم با توجه به اینکه استاندار در ماموریت بودند حداقل یکی از معاونان وی در این جلسه باشد که مقدور نشد.

 در آئین روز درختکاری در کرمان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان یک نهال درخت کاج در منطقه کمربند سبز کرمان غرس کرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار