کد خبر: ۳۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
مدیرحوزه علمیه استان قزوین گفت: انسان از طریق آشنایی با قرآن و سنت به فرهنگ دینی مجهز می‌شود و می‌تواند از دین دفاع کرده و با فرهنگ مضر غربی مبارزه کند.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام علی عباسی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در آستانه پذیرش طلبه درحوزه‌های علمیه در سال 96-97 هستیم که ثبت نام آن از 12 اسفند شروع شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی روند استقبال داوطلبان را از سال‌های گذشته بیشتر اعلام کرد و گفت: در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته استقبال بیشتری شده است که داوطلبان پس از قبولی در آزمون کتبی، گزینش و مصاحبه وارد حوزه علمیه می‌شوند.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: فردی که وارد حوزه علمیه می‌شود در حقیقت وارد مسائل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی شده و با آشنایی با کتاب و سنت یک جامعیت پیدا کرده و می‌تواند مسیر زندگی و سعادت را بپیماید و حقایق هستی را بیشتر درک کرده و سبک والا تر زندگی را انتخاب کند.

عباسی بیان کرد: آشنایی با دین، تجلی انقلاب است؛ یک عالم حوزوی باید نقش موثری در جامعه ایفا کند همچون حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که نقش بسیار مهمی در انقلاب و جامعه و حتی در سطح جهانی داشتند.

وی ادامه داد: کسی که وارد حوزه علمیه می‌شود باید روحیه انقلابی داشته باشد، انسان از طریق آشنایی با قرآن و سنت به فرهنگ دینی مجهز می‌شود و می‌تواند از دین دفاع کند و با فرهنگ مضر غربی مبارزه کند.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین افزود: البته باید در نظر داشت که باید نکات مثبت فرهنگ غرب را هم برداشت کند و این افتخار بزرگی است که بتواند از دین دفاع کند و آن را ترویج دهد.

عباسی تأکید کرد: فردی که وارد حوزه می‌شود دو وظیفه اصلی را بر گردن دارد اول دین شناسی که مقدم است و وظیفه دوم که تبلیغ دین است.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام درحوزه‌ علمیه گفت: متقاضیان از طریق ورود به سایت معاونت آموزش حوزه علمیه قزوین و مراجعه مستقیم به مدارس  می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند، پس از ثبت نام باید در آزمون سراسری شرکت و بعد از پذیرفته شدن در آزمون مصاحبه می‌شوند.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: طلاب در دو مقطع  پذیرفته میشوند،دوره کوتاه مدت که به نام سفیران هدایت است و فقط داوطلبان مقطع دیپلم و دیپلم به بالا می‌توانند شرکت کنند و در دوره بلند مدت که به حوزه سنتی معروف است و حدود 10 سال به طول می‌انجامد و در نهایت دوره اجتهادی را سپری می‌کند.

پذیرش حوزه ها به صورت متمرکز در مرکز استان بوده و زمان برگزاری آزمون سراسری حوزه علمیه هفت اردیبهشت تعیین شده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار