کد خبر: ۳۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه جمعیت شاغل همدان ۵۰۳ هزار است، گفت: ۱۱۰هزار نفر جوان بیکار در همدان وجود دارد.
به گزارش آرانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در نشست با اعضای هیات مدیران صنعت و تجارت اظهار داشت:در همدان نرخ بیکاری 18 الی 23 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 41درصداست.

وی با بیان اینکه جمعیت استان یک میلیون و هشتصد و سی هزار نفر است گفت: همدان و خراسان جنوبی مهاجر پذیر هستند، اما متاسفانه در نتایج سرشماری حدود 130هزار نفر جمعیت استان همدان کمتر اعلام شده است.

حاجی بابایی افزود: جمعیت شاغل همدان،503 هزار شاغل و با احتساب تعداد شغلی که امسال ایجاد شده است باز هم‌ با توجه به نرخ مشارکت،110هزار نفر جوان بیکار در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار اشتغال 12هزار میلیارد تومان است، گفت:با توجه به نرخ بیکاری که توسط مسئولان 8 درصد اعلام شده است و مصوبه مجلس که استانهایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از متوسط کشور که 12درصد است،محروم محسوب می شوند، همدان بخاطر این که بالای میانگین کشوری قرار گرفت از ردیف اعتبارات محروم شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:در بحبوحه برش اعتبارات، بخش صنعت هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد چراکه صنعت ما هم غیرمحروم تلقی شد، افزود: گاهی باید با همه چالش‌ها و مشکلات برای رسیدن به هدف روبه رو شد، مسئولیت هزینه و پاسخگویی می‌آورد لذا کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید هزینه آن را نیز پرداخت کند و پاسخگو باشد.

حاجی بابایی با اشاره به آخرین آماری که  نرخ تورم یعنی10/7 درصد اعلام شده است،گفت: 22 پروژه‌ای که ردیف ملی داشتند، چند سال در همدان متوقف شدند که باز در این بخش هم صنعت یکی از بخش‌هایی بود که تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با اشاره به رویداد 2018 ادامه داد: عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برای همدان باید در نامگذاری همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و دو رویداد مهم که در صورت مدیریت درست می‌تواند منشاء تحول و توسعه همدان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف شود.

نماینده مردم همدان در خصوص پروژه پتروشیمی همدان هم گفت: کلنگ پتروشیمی زده شد ولی متاسفانه این هم چند سال متوقف شد که خوشبختانه با جلسات متعدد با وزیر و معاونان وی در کنار آن ،طرح پایشگاه همدان شتاب خوبی گرفته است .

وی گفت: در همدان باید کارهای ریشه‌ای صورت گیرد، گردشگری با تقویت زیر ساختها قابلیت توسعه دارد که اتوبان و راه آهن یکی از این زیر ساخت‌ها بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد:مصوبه کلانشهر شدن همدان هم در این راستا پیگیری شد.در این برنامه قاسم آباد،علی آباد و حسن آباد و شورین جزء شهر محسوب شده و از اعتبارات خاص استفاده می‌کنند، زیرا با این رویکرد تعریف همه چیز تغییر خواهد کرد.

وی دانشگاه صنعتی را نیز قطبی برای توسعه صنعت همدان برشمرد و گفت:3000 دانشجوی مهندسی،توسعه بخش صنعت در کنار دانشگاه می‌تواند همدان را به قطب صنعت منطقه تبدیل کند.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار