کد خبر: ۳۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
نماینده مردم ‌ملایر در مجلس با بیان اینکه صادرات کشمش و انگور ملایر به صورت تک محصولی انجام‌ می‌شود، گفت:برای رونق صادرات ملایر، تولید فرآورده‌های انگور باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه اسلامی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات واحدهای فرآوری کشمش ملایر با اشاره به اینکه هم اکنون 50 درصد صادرات استان همدان به ویژه محصول انگور و کشمش مختص شهرستان ملایر است،اظهار داشت:با توجه به داشتن گمرک مستقل نتوانسته‌ایم از این امتیاز به خوبی استفاده‌ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم همه اقدامات مثبتی که در راستای صادرات کشمش و انگور ملایر انجام شده هنوز این ‌محصول به آن جایگاه واقعی خود نرسیده و لازم است در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد،گفت: صادرات کشمش و انگور ملایر به صورت تک محصولی انجام‌ می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: برای ایجاد رونق و توسعه در صادرات کشمش و انگور ملایر باید در زمینه تولید فرآورده‌های این محصول شامل روغن هسته انگور، سرکه، آبغوره و غیره اقدامات جدی صورت گیرد.

نماینده ‌مردم در مجلس دهم یکی از مشکلات کمی رونق صادرات طلای سبز ملایر را عدم بسته‌بندی مناسب این محصول دانست و افزود: هم‌اکنون کشمش ملایر در بسته‌های 10 کیلویی صادر می‌شود که متناسب با نیاز بازار نبوده و لازم است در این زمینه بیشتر کار شود.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه در 11 ماهه امسال حدود 61 میلیارد تومان تسهیلات به شهرستان ملایر اختصاص یافته است، اظهار داشت : اگر بتوانیم این میزان تسهیلات را در حوزه صنعت و کشاورزی و توسعه محصولات باغی به کار گیریم قطعا اشتغال قابل توجهی در شهرستان ملایر ایجاد می‌شود.

وی خواستار همراهی و تعامل همه‌ مسئولان استان و شهرستان در زمینه رشد و توسعه صادرات شد و افزود: دولت و مجلس نیز در این راستا حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند و لازم است برای فرآوری محصول انگور و خروج از صادرات تک ‌محصولی و رونق صادرات انگور و کشمش ملایر تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار