کد خبر: ۳۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در صورت حمله آمریکا اجازه نمی‌دهیم یک قطره نفت از خلیج فارس خارج شود، گفت: ایران ام‌القری اسلامی است و این دژ بزرگ باید حفظ شود تا به فرموده امام راحل، همه سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند.
به گزارش آرانیوز، سرتیپ پاسدار حسین دقیقی، ظهر امروز در یادواره 37 شهید منطقه ماهان شهرستان فامنین اظهار داشت: مردم در دوران جنگ تحمیلی، عاشقانه پای امام و انقلاب ایستاده و تاکنون نیز ایستاده‌اند زیرا امروز خط مقدم ما خرمشهر نیست بلکه دریای مدیترانه است و این ایران نیست که مبارزه می‌کند، بلکه انقلاب اسلامی است که صادرشده است.

وی با اشاره به توافق آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای صدور قطعنامه از طرف شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت ایران افزود: به ایران اعتراض می‌کنند که چرا به یمن سلاح می‌دهد درحالی‌که سه سال است هواپیماهای آمریکایی با پول عربستان، مردم یمن را شبانه‌روز بمباران می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امپراتوری رسانه‌ای قدرت‌های استکباری به دنبال تبرئه کردن خود از حمله به مردم بی‌گناه یمن است، گفت: شورای امنیت در حالی بر ضد ایران قطعنامه صادر می‌کند که مردم یمن قیام کرده و حاکمیت آمریکا را نمی‌پسندند.

دقیقی با اشاره به اینکه بر اساس روایات و اشاره مرحوم آیت‌الله بهجت وقایع یمن از نشانه‌های ظهور است، بیان کرد: امروز مردم جهان در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده‌اند و انقلاب اسلامی مخصوص ایران نیست بلکه برای حاکمیت مستضعفان است.

وی مطرح کرد: آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه تأمین‌کننده سلاح بر ضد یمن هستند و هدف شورای امنیت از صدور قطع‌نامه، توجیه کردن اعتراضات مردم از چرایی این کار است و می‌خواهند بگویند برای مقابله با ایران این کار انجام می‌شود.

دقیقی اعلام کرد: داغ نگه‌داشتن بحث ایران در شورای امنیت به‌طور همیشگی و نگرانی از حمله یمن به ریاض از دیگر اهداف آن‌ها برای صدور قطعنامه است و هرچند این کارها برای ما دردسر درست می‌کند، اما تهدیدهایشان راه به‌جایی نمی‌برد.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال ناراضی کردم مردم از نظام، انقلاب و اسلام بوده و این نخستین بار نیست و نمونه آن، رنج‌های بسیار پیامبر اکرم(ص) و یارانشان در شعب ابی‌طالب(ع) بود که حاصل آن استقامت، ساخته‌شدن انسان‌های بزرگی چون سلمان و ابوذر بود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با تأکید بر لزوم مقاومت در برابر شرایط کشور گفت: چه چیزی بهتر از اینکه هر روز در صدر رسانه‌های جهان با تبلیغات دشمن و هزینه آن‌ها برای ما مطرح می‌شویم؟

دقیقی، رمز پیروزی را وحدت، مقاومت و اطاعت از ولی‌فقیه عنوان کرد و افزود: با وحدت به پیروز رسیده و وحدت باید بر محور امام و ولایت بوده و نه حزب و جناح‌های مختلف باشد.

وی اعلام کرد: دشمن یک حرکت تهاجمی دائمی را دنبال می‌کنند و نباید تصور کنیم که انقلاب اسلامی در موضع تدافعی است بلکه در موضع تهاجمی قرار داریم و آن‌ها دارند از خود در برابر انقلاب دفاع می‌کنند.

دقیقی بیان کرد: سال‌ها پیش ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا قصد حمله به ایران را داشت که پس از مشورت با سفیر سابق فرانسه در ایران منصرف شد زیرا به او گفت هر خانه ایران یک پایگاه نظامی بر ضد شما می‌شود، اما با انجام برخی کارها، ایران مانند یک میوه رسیده به دامن شما سقوط می‌کند.

وی مطرح کرد: ابزار دشمن برای دستیابی به این هدف، تحریم اقتصادی، انزوای سیاسی، مواد مخدر، مسائل اخلاقی، رسانه و فضای مجازی بود زیرا اگر جوانان کشوری دچار انحرافات اخلاقی و گرفتار مواد مخدر شده و در فشار اقتصادی قرار گیرند نمی‌توانند از کشورشان دفاع کنند.

دقیقی تصریح کرد: ریگان و رایگان‌ها به گور رفتند، اما ملت ایران پای اسلام، انقلاب، امام و حکومت علوی که پس از 1400 سال در گوشه‌ای از کره خاکی تشکیل‌شده، ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: آمریکا ایران را عامل بی‌ثباتی منطقه می‌داند درحالی‌که پیش از انقلاب، جزیره ثبات برای آن‌ها بود و ثبات از نظر آن‌ها بردن نفت منطقه خاورمیانه به قیمت ارزان است.

دقیقی اعلام کرد: سال 1355 نفت بشکه‌ای 40 دلار فروخته می‌شد و اکنون باید 700 دلار باشد و همین 400 دلار مفت هم پولش به جیب آمریکا برمی‌گردد زیرا ترامپ 470 میلیارد دلار پول عربستان را با دو سه قرارداد که یکی فروش سلاح است از آن خود کرد.

وی تأکید کرد: دنیای امروز دنیای زور است و جز زبان زور را نمی‌فهمد، اما گزینه نظامی به‌هیچ‌وجه در دستور کار آمریکا نیست زیرا خون شهدا مملکت را بیمه کرده است.

اجازه نمی‌دهیم یک قطره نفت از خلیج‌فارس خارج شود

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: وقتی ایران ماکت یک ناو را در خلیج فارس و مقابل چشم آمریکایی‌ها به‌طور دقیق از سمنان هدف قرار می‌دهد، آمریکایی‌ها و ناتو که 240 فروند ناو در آب‌های خلیج فارس و هریک از آن‌ها 6 هزار تفنگدار دارد بر خود می‌لرزند و جرئت حمله را ندارد.

دقیقی تصریح کرد: دشمن فهمیده که گزینه نظامی برایش گران تمام‌شده و پیروزی قابل دسترسی نیست و اگر به ایران حمله کند، نفت منطقه را از دست می‌دهد زیرا اجازه نمی‌دهیم یک قطره نفت از خلیج‌فارس خارج شود.

وی گفت: دست به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای زده و این هوشیاری مردم ایران را می‌طلبد که فریب تحریک دشمن را نخوردند زیرا آن‌ها به دنبال شکست قبح برخی مسائل مانند حمله به مساجد یا آتش زدن پرچم یا ماجرای خیابان پاسداران تهران هستند.

دقیقی بیان کرد: برای برقراری این امنیت هزینه شده و نباید رها شود زیرا شهدای بسیاری برای برقراری آن داده‌ایم.

تکلیف امروز جوانان تلاش اقتصادی است

وی، خطاب به نسل جوان تأکید کرد: وقت، فکر، توان و جوانی نسل قبل صرف برقراری امنیت شد و شما باید اقتصاد را به پیش برید زیرا مشکل امروز، اقتصاد و راه‌حل آن اقتصاد مقاومتی است و شما باید آستین بالا زده و کشور را از این گردونه نجات دهید.

دقیقی با بیان اینکه به لطف خداوند از این برهه نیز عبور می‌کنیم، اعلام کرد: خداوند کشوری که این همه شهید داده را رها نکرده و اجر محسنان را ضایع نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن پس از شکست‌های متوالی به دنبال صدور قطعنامه است، تصریح کرد: امروز محور مقاومت یعنی ایران، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان با هم یکی شده‌اند و این اتفاق وضعیت را برای استکبار بدتر می‌کند و اجازه نمی‌دهد عوامل آمریکا در منطقه خودی نشان دهند.

دقیقی گفت: آن‌ها عربستان را جلو انداخته‌اند درحالی‌که امروز دیگر مانند گذشته با صرف هزینه نمی‌تواند رهبری عرب را داشته باشد و به عنوان مزدور آمریکا شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: دلیل اینکه عربستان رابطه خود با اسرائیل را علنی کرد این است که حتی در داخل کشور خود نیز پایگاه ندارد و این از برکات انقلاب اسلامی است که از مرزهای خاورمیانه هم گذشته است.

انقلاب اسلامی باید همه سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند

دقیقی تأکید کرد: ایران، ام‌القری اسلامی بوده و این دژ بزرگ باید حفظ شود تا به فرموده امام راحل همه سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند.

وی با بیان اینکه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی 103 پیش‌بینی انجام داد، افزود: 100 مورد آن مانند شکست شاه و صدام و فروپاشی کمونیست محقق شده و دیگری غلبه مستضعفان بر مستکبران در این قرن است که آن‌ هم در حال تحقق است.

دقیقی گفت: امروز حتی اگر ایران جا بزند، محور مقاومت با قدرت به پیش می‌رود و آمریکا تصور می‌کرد می‌تواند جنگ یمن را در مدتی کوتاه به‌ پیش برد، اما سه سال است که در گل گیر کرده و راه خروج ندارد.

وی بیان کرد: برخی شبهاتی را مطرح می‌کنند که چرا ایران پول خود را در عراق و سوریه خرج می‌کند درحالی‌که باید بدانند ما پیش از پایان یافتن تاریخ مصرف مهمات خود، آن‌ها را فروخته و همه پولش را از عراق گرفتیم و مهمات خودمان نیز نو شد.

دقیقی افزود: دشمن از این موضوع اطلاع دارد، اما به دنبال سوءاستفاده از بی‌اطلاعی جوانان ایران و شبهه افکنی است و به فرموده حضرت امام خامنه‌ای اگر با داعش نمی‌جنگیدیم و از کردستان و کرمانشاه عبور می‌کردند، امروز باید در همدان و فامنین و ماماهان به نبرد با آن‌ها برمی‌خاستیم.

وی اعلام کرد: مردم مسلمان سوریه و عراق، داعش را نابود کردند و امنیت امروز شهرها حاصل این است که محور مقاومت، دشمن را در آن طرف مرزها زمین‌گیر کرد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اینجا دژ انقلاب است، گفت: نگذارید دشمن کوچک‌ترین رخنه‌ای در اعتقاداتتان انجام داده و حرمت شهدا، ایثارگران و جانبازان را نگه دارید.

دقیقی افزود: پیام 37 شهید ماماهان به جوانان، دوری از معصیت خداست زیرا آن‌ها خون خود را برای پایداری از اسلام داده و برای حفظ خاک نروند، هرچند تمامیت ارضی را نیز حفظ کردند.

وی تصریح کرد: شهدا رفتند تا نسل‌های بعدی در مسیر هدایت و تکامل قرار گیرد و برای اعتلای کلمه الله و اسلام رفتند و شما باید این مسیر را ادامه دهید.

دقیقی با اشاره به اینکه مردم استان همدان، همواره پیشتاز مبارزه و جهاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن بوده و هستند، اعلام کرد: جای جای استان به ویژه منطقه بسیار ارزشمند ماماهان، دلیرمردانی را در خود پرورش داده که سینه خود را برای جهاد در برابر دشمنان اسلام سپر کردند.

وی گفت: این خطه رزمندگان دلیری داشت که شجاعت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های بسیاری انجام دادند که نمونه آن‌ها شهید "حسن صوفی" است.

دقیقی با تأکید بر احترام گذاشتن به پدران و مادران شهدا مطرح کرد: آن‌ها جگرگوشه‌های خود را عاقلانه و با رضایت برای پایداری انقلاب اسلامی تقدیم کرده و حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید دست آن‌ها را بوسید.

وی تصریح کرد: ملتی که از شهیدان راه استقلال و آزادی قدردانی نکند، لیاقت استقلال و آزادی را ندارد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با قدردانی از برگزارکنندگان یادواره 37 شهید منطقه ماماهان تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند تجلیل از شهدا کمتر از شهادت نیست و منطقه فامنین که در دوران دفاع مقدس 10 هزار نفر جمعیت داشت، شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده که هنوز برخی از شهدا، مفقودالاثر هستند.

دقیقی مطرح کرد: شهدا حاجت می‌دهند زیرا ادامه مسیر نورانی سیدالشهدا(ع) را رفته و در کاروان آن حضرت قرار دارند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار