کد خبر: ۳۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
استاندار مرکزی گفت:نشست مجمع عمومی هپکو براساس برنامه اعلام شده باید نهم اسفندماه برگزار می‌شد اما این نشست به سبب اینکه تاکنون هیچ فرد یا شرکتی برای خرید این واحد صنعتی اعلام آمادگی نکرده برگزار نشد.
به گزارش آرانیوز، سیدعلی آقازاده امروز در جریان بازدید از شهرک صنتی خیرآباد اظهار داشت: این جلسه به نوعی گفت‌وگوی بین دولت و بخش خصوصی بود و تصمیم‌گیری‌های خوبی هم انجام شد البته به شرط اینکه این تصمیمات هم از سوی دستگاه‌های دولتی و هم از سوی شهرک پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که یک راه دسترسی دیگر از اراک به شهرک خیرآباد در ضلع شمالی از قسمت انتهای فرودگاه اراک به طول حدود 15 کیلومتر ایجاد شود تا در آینده ترافیک ورودی، حوادث رانندگی، تراکم کاری هم در مسیر ورودی کاهش پیدا کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه اگر فولاد شروع به کار کند و شرکت آلومینیوم هم کارخانه آندسازی را فعال کند به طور حتم این ورودی پاسخگوی نیاز شما نیست و پیشنهاد من این است که کارخانه فولاد، آلومینیوم و چند کارخانه بزرگ دیگر که قصد انجام اقداماتی را دارند باید بخشی از اعتبار این مسیر را تامین کنند چون احداث این راه دسترسی سبب افزایش ایمنی شهرک می‌شود.

آقازاده بیان کرد: وضعیت آب این شهرک درحال حاضر مطلوب است اما اگر قرار باشد توسعه شکل بگیرد در زمینه تامین آب به بیش از 143 لیتری که الان موجود است نیاز داریم که در مدت دو یا سه سال آینده باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد:درراستای روشنایی معابر نظر ما این است که نگهداری و سرویس شبکه روشنایی موجود در شهرک‌های صنعتی بر عهده شرکت شهرک‌ها قرار گرفته و پول و مصرف انرژی را شرکت توانیر بدهد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و یا احیای بنگاه‌های کوچک اقتصادی که با تمامی ظرفیت کار نمی‌کنند، نیازمند منابع مالی کلان و سرمایه‌های هنگفت نیست و می‌طلبد که با یک اقدام میدانی و یا حمایت‌های مالی پشتیبان، معضلات و ضعف‌های موجود را شناسایی و موانع را برطرف کرد.

آقازاده اضافه کرد: دولت با همه توان برای حمایت و احیای صنایع مشکل‌دار، پیگیری حقوق کارگران و بهبود مناسبات اقتصادی تلاش می‌کند و در سطح استان هم باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه با قاطعیت و جدیت در این حوزه نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی بدون همکاری نیروهای دولتی توان پیشرفت و توسعه ندارد درنتیجه وظیفه خانواده دولت این است که با هم‌فکری و ایجاد تعامل، مسیر توسعه اقتصادی استان را هموار کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از قبیل برق، آب، گاز، تلفن، جاده‌های دسترسی و دکل های تلفن همراه، در حوزه جذب سرمایه‌گذاری امری حیاتی است و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در این امر خطیر پشتیبان سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه صنعتی استان باشند.

آقازاده ادامه داد: از محل اعتبارات استانی و منابع مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی 60 میلیارد ریال به منظور ساخت تقاطع غیر هم‌سطح در ورودی شهرک صنعتی خیرآباد اراک تخصیص یافته که عملیات اجرایی آن از اوایل سال آینده آغاز می‌شود و پیش‌بینی ما هم این است که در مدت 18 ماه به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: تمامی واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی به ویژه کشتارگاه طیور و واحد تولیدی سرب و روی باید به سیستم تصفیه فاصلاب این شهرک متصل شوند و معضلات زیست محیطی خود را برطرف کنند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی خیرآباد اراک به سبب استقرار در مجاورت بزرگراه اراک-تهران و همچنین راه آهن جنوب-شمال بیش از دیگر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

آقازاده اضافه کرد: نشست مجمع عمومی هپکو براساس برنامه اعلام شده باید نهم اسفندماه برگزار می‌شد اما به سبب اینکه تاکنون هیچ فرد یا شرکتی برای خرید این واحد صنعتی اعلام آمادگی نکرده نشست برگزار نشد.

327 واحد با اشتغال 3 هزار و 880 نفری در شهرک خیرآباد فعال هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی هم در این نشست گفت: دو هزار و 160 هکتار زمین دراختیار شهرک صنعتی خیرآباد اراک است که از این تعداد یک‌هزار و 108 هکتار فاز عملیاتی، 801 هکتار زمین صنعتی و تعداد 658 هکتار زمین هم واگذار شده است.

مصطفی آمره بیان کرد: از 419 واحد مستقر این شهرک، 327 واحد با سرمایه‌گذاری 422 میلیارد تومانی و اشتغالزایی سه هزار و 880 نفری فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای مستقر در این شهرک صنایع فلزی هستند گفت: 62 درصد واحدهای مستقر فلزی، 12 درصد شیمیایی، 6 درصد خدماتی، 5 درصد برق و الکترونیک و مابقی صنایع غذایی و کانی، نساجی و غیره هستند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار