کد خبر: ۳۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
دادستان کل کشور گفت: دشمن بداند ما چشم فتنه را کور خواهیم کرد و اجازه ورود خائنان را به کشور نخواهیم داد.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم تکریم، تجلیل و معارفه دادستان مرکز استان مازندران گفت: امروز روز تکریم از دادستانی است که بیش از یک دهه در خدمت مردم استان و مرکز استان بودند که جای قدردانی دارد و معرفی فردی شایسته است که انتظار داریم آن گونه که از یک قاضی اسلامی و قانون مدار همیشه درصحنه و شایسته مردم ولایتمدار استان است بتوانند در کنار سایر دستگاه قضایی و تعامل با سایر نهادها و هماهنگ با ریاست دادگستری به شایستگی خدمت خودرا آغاز کنند.

‌منتظری افزود: مازندران ویژگی خاصی دارد و با داشتن  23 حوزه دادسرا 33حوزه قضایی، ویژگی اقلیمی ،سرزمینی و در مسیر بودن زائرین ثامن الحجج و گردشگر پذیر وظیفه ولایی خود را عملا انجام دهیم  و همچنین این استان با 10 هزار شهید ،جانباز و آزاده سرمایه استان است که هر چه بتوانیم خدمت را بیشتر و خالصانه تر انجام دهیم موجب رضایت خداوند و خلق خداست.

وی گفت: ایامی که در آن قرار اریم متعلق به بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) است که الگوی زندگی ما باید این بانوی بزرگوار باشد.

وی گفت:طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) هرچه کار سنگین تر و اثرگذارتر باشد لازمه آن این است که دو مقوله علم و دانش و همچنین مبتنی بر عقل و اندیشه باشد در غیر این صورت اثر و نتیجه ای نخواهد داشت.

منتظری ادامه داد: در هر حوزه ای  مانند  صنعت،کشاورزی،اداره شهر و در دیگر زمینه‌ها اگر دانش نباشد ضرررش از نفعش بیشتر خواهد بود و  ما که سنگردار حقوق مردم درمقام قضاوت، ایجادامنیت، حفظ حقوق عمومی عدالت گستری  و آنچه وظیفه است اگر خدای نکرده فاقد این دو اصل باشیم برای خودمان و مردم ضرر خواهد داشت.

وی گفت: جایگاه دادستان به عنوان مدعی‌العموم و پیشانی دستگاه قضایی است و درجایگاهی درقوه قضاییه هستند که اگر پرونده در دادسرا درست بسته شود تا دیوان عدالت مسیر را درست طی می کند و همچنین بیش از360وظیفه برعهده دادستان است که دانش قضایی و تدبر و اندیشیدن و دور اندیشی باید سرلوحه دادستان و قضات باشد.

وی ادامه داد: همچنین نظارت بر دادسراهای استان در اولویت کار دادستان  و همچنین  بر اجرای احکام نظارت داشته باشد  که باید یک معاونت در دادستانی باید تشکیل شود به ویژه در مازندران که 33حوزه قضایی دارد  از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی گفت: در قانون تصریح شده که دادستان ریاست بر ضابطین دارد  و ضابط یعنی ابزار کار و به حکم دادستان عمل و در چارچوب قانون عمل می کنند.

منتظری افزود: دفاع از حقوق عامه از دیگر وظیفه دادستان است که آنچه ما فعلا احصاء کردیم بیش از 170 قانون عمومی استخراج شد که همه وظیفه دادستان است که صیانت از حریم دریا منابع طبیعی جنگل کوه رودخانه  از دیگر وظایف دادستان است.

منتظری افزود: چرا یک کارخانه به خود اجازه می دهد که  فاضلاب و یا زباله را در رودخانه رها ‌کند که همه کارها به عهده دستگاه قضا نیست بلکه از اول  نباید منتج به تخلف شود که این امر زیبنده نظام نیست و استاندار باید پیگیر این امر  باشد و اداره کل منابع طبیعی و سازمان حفاظت از اراضی و دیگر دستگاها از اول نباید بگذارند این جرم شکل بگیرد و پرونده وارد دستگاه قضا شود.

وی ادامه داد: دشمن یکی از راه‌های ضربه زدن به نظام را اقتصاد قرار داده که وظیفه دستگاه قضا این است که همراه با دستگاه‌های اجرایی در زمینه ارتقاء سطح خدماتی که به  اقتصاد مقاومتی بر می‌گردد در خدمت این بخش باشند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی اتکا به مردم و تقویت اقتصاد مقاومتی است.

منتظری با بیان تاکید بر عوامل نفوذ در دستگاه قضایی گفت: برای رشد اقتصاد درزمینه های مختلف مانند کشاورزی ماهیگیری ودیگر صنعت استان دستگاه قضا حامی است و خائنینی که با نفوذ به نظام  اجازه نمی‌دهد اقتصاد مقاومتی اجرا شود و  یا روند را کند می کند برخورد می شود.

وی با بیان اینکه عده ای با شبکه‌های سودجو منافع طلب به دنبال پرکردن جیب خود و خالی کردن خزانه و بیت‌المال هستند  که در این شرایط وظیفه داریم با متخلفان برخورد شدید شود، گفت: بدانیم دشمن روی گرفتن امنیت برنامه‌ریزی و هزینه می‌کند که همه در کنار هم هستیم و خواهیم بود و دشمن بداند ما چشم فتنه را کور خواهیم کرد و اجازه ورود خائنان  را به کشور نخواهیم داد و همچنین بدانیم ایجاد امنیت وظیفه یک نهاد نیست بلکه مجموعه همه عوامل در کشور است.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به مسافرخیزبودن  مازندران ،امنیت اخلاقی و فرهنگی  ازاهمیت فراوانی برخوردار است که مسائل فرهنگی بیشتر توجه شودزیرا دشمن می‌خواهد از این کانال به ویژه  با فضای مجاری اسلام را از نظام دور کنند که باید حواسمان باشد اخلاق جامعه را رعایت کنیم و تدبیر داشته باشیم و سرباز واقعی امام زمان(عج)و مقام معظم رهبری باشیم.

نتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار