کد خبر: ۳۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: تعامل سازنده بین پلیس و سازمان بهزیستی در کنترل آسیب‌های اجتماعی گیلان نقش تعیین کننده‌ای داشته است.
به گزارش آرانیوز، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه ظهر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: یکی از سازمان‌هایی که همواره ارتباط خوبی با پلیس در جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته سازمان بهزیستی گیلان و به‌ویژه حوزه اورژانس اجتماعی است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: امروزه در تمام دنیا خدمات اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد تضمین کننده سلامت در کنار سایر مؤلفه‌های سلامت نظیر سلامت جسمی، روحی، روانی و معنوی نقش و اهمیت بسیار تعیین کننده‌ای پیدا کرده است.

جعفری خیرخواه ضمن تشریح مؤلفه‌های اصلی سلامت افراد افزود: امروزه در بحث سلامت تنها دور بودن از بیماری‌های جسمی و روانی کافی نیست بلکه انسان باید بتواند در روابط اجتماعی و چگونگی تفکر خود ارتباط موثری و خوبی را با جامعه پیرامونی خود برقرار کند.

وی با اشاره به محور اصلی مدیریت امنیت عمومی در جامعه ابراز داشت: متولیان امنیت اجتماعی از جمله نیروی انتظامی به عنوان محور اصلی مدیریت امنیت عمومی جامعه محسوب شده و در این راه نیازمند مشارکت عمومی، مدنی و سازمانی دیگر نهادها هستند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس در رویکرد جامعه محور، خود را به عنوان بخشی از جامعه می‌داند و تلاش می‌کند با جلب مشارکت و همکاری سایر اقشار جامعه به کنترل و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه بپردازد.

جعفری خیرخواه با اشاره به وجود تعاملات مثبت میان پلیس و سازمان بهزیستی در گیلان گفت: یکی از سازمان‌هایی که همواره ارتباط بسیار خوبی با پلیس داشته و در ایجاد امنیت عمومی پلیس را یاری می‌کند بهزیستی استان گیلان و به‌ویژه حوزه اورژانس اجتماعی این سازمان است.

وی اقدامات پلیس در برخورد با انواع آسیب‌های اجتماعی را برشمرد و اظهار داشت: شناسایی اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه مانند زنان، دختران، کودکان و زنان بد سرپرست که مورد ضرب و شتم و بعضاً تعرض قرار می‌گیرند از جمله این اقدامات است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان به بحث حاشیه‌نشین‌ها اشاره کرد و گفت: شناسایی دقیق مناطق حاشیه‌نشین شهر و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی آن در جهت کنترل آن‌ها به عنوان مناطق جرم‌خیز، از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی پلیس است.

جعفری خیرخواه شناسایی افراد آسیب‌پذیر را مهم خواند و تصریح کرد: پس از شناسایی مناطق جرم‌خیز، افرادی که مجرم هستند به مراکز قضایی تحویل داده شده و افراد آسیب پذیر نیز جهت کمک به حفظ امنیت عمومی به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای پلیس در استان گیلان عنوان داشت: مشاوره می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات جهت ارتقاء سطح آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی مطلوب انجام می‌شود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار