کد خبر: ۳۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: در حوزه زیرساخت‌ها و اقدامات زیربنایی در شهرستان اقدام خاصی انجام نشده و مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد.
به گزارش آرانیوز، سیدرسول حسینی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شهرستان آزادشهر از زیرساخت‌ها و زیربناهای خوبی برخوردار نیست و باید مشکلات این حوزه با برنامه‌ریزی دقیق رفع شود تا بتوانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

وی افزود: حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری مهمترین حوزه است. به‌دنبال این هستیم تا مطالعات دقیقی در راستای تعیین ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: مردم در حوزه‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی مشارکت خوبی ندارند و باید این ظرفیت خوب تقویت و فرهنگ‌سازی شود.

وی بیان داشت: سطح توقع مردم نسبت به مشارکتی که دارند، همخوانی ندارد و مردم واقف نیستند که بودجه و اعتبارات در سطح شهرستان و استان مشخص است و با مشارکت در برخی فعالیت‌ها می‌توان شاهد تغییرات خوبی در سطح شهرستان بود.

حسینی تاکید کرد: همایش بزرگ جذب و تثبیت سرمایه‌گذاری با مطالعات کارشناسی در اوایل سال 97 برگزار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم بستر را برای رسیدن به توسعه فراهم کنیم.

وی در مورد برنامه های سفر نوروزی یادآور شد: متاسفانه با توجه به اینکه شهرستان آزادشهر یکی از شهرهای کلیدی در مسیر تهران - مشهد به‌شمار می‌رود اما از منظر و فضای‌سبز و زیباسازی؛ اقدامات خوبی برای جذب و ماندگاری مسافر انجام نشده است.

حسینی گفت: قرار است همانند سال‌های گذشته جشنواره اقوام در ورودی شهر در میدان جمهوری با غرفه‌هایی چون صنایع‌دستی، غذاهای سنتی، تولیدات محلی و دیگر فعالیت‌های شهرستان برپا شود. علاوه‌براین روستاهایی که ظرفیت میزبانی از گردشگران و توسعه بوم‌گردی را دارند نیز در اولویت هستند.

وی اظهارداشت: یکی از مشکلات ما در حوزه شهر و روستاهای شهرستان وجود نخاله‌های ساختمانی و زباله است.در همین رابطه اکیپی متشکل از 60 نفر برای پاکسازی محیط شهری ایجادشده است اما متاسفانه فرهنگ‌سازی صحیح برای عدم ریختن نخاله ساختمانی و زباله در کنار و مسیر شهر و روستا وجود ندارد.

فرماندار شهرستان آزادشهر در مورد سایت زباله این شهرستان گفت: در یک‌ماه گذشته تلاش کردیم تا نگاه ما به این سایت به عنوان یک ظرفیت و فرصت باشد. در این مدت برای ساماندهی و رفع مشکلات گذشته چند دستگاه با تکنولوژی پیشرفته در سایت فعال شده و قرار است یکی از شرکت‌های بین‌المللی، این سایت را بمدت 20 سال در اختیار بگیرد و برای ما از این زباله ها برق تولید کند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار