کد خبر: ۳۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: ۹۵ درصد قتل‎های رخ داده در استان کشف شده است.
به گزارش آرانیوز،  مجتبی مروتی ظهر امروز گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته شاهد کاهش 3 درصدی سرقت بودیم اما امسال در 11 ماهه با توجه به افزایش جرائم خرد  5 درصد افزایش سرقت داشتیم.

وی با بیان اینکه در 11 ماه امسال سرقت منزل 10 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: امسال شاهد افزایش 19 درصدی کشف سرقت‌های منازل در استان هستیم.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت:  برخی از سارقان در قالب مسافر و یا گردشگر وارد استان می‎شوند و شب در سوئیت‎های غیررسمی اسکان می‌یابند و در روز سرقت می‎کنند؛ افرادی که این سوئیت‎ها اقامت می‎دهند به شکلی به این سارقان کمک می‎کنند.

وی گفت: یک درصد افزایش وقوع در سرقت مغازه‎ها داشتیم با اینحال میزان کشفیات ما 18 درصد افزایش یافته است.

مروتی با بیان اینکه میزان کشفیات مربوط به سرقت خودروها در 11 ماهه امسال 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد، افزود: 5 درصد افزایش وقوع سرقت خودرو  نسبت به سال گذشته داریم و از هر 100 دستگاه خودروی سرقتی 106 خودرو کشف می‎شود یعنی اینکه شش خودرو سرقتی از سایر استان‎های کشور است.

وی به سرقت خودرو اشاره کرد و گفت: 92 درصد سرقت موتورسیکلت در استان گلستان کشف می‎شود و 9 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: امسال کیف‌قاپی 45 درصد کاهش یافته و میزان کشفیات ما در این حوزه نیز رشدی 39 درصدی دارد.

وی بیان داشت: در موضوع سرقت به عنف شاهد کاهش 2 درصدی در استان هستیم. همچنین 82 درصد سرقت‌ها در این بخش نیز کشف شده است.

مروتی با بیان اینکه 95 درصد قتل‌های رخ داده در استان کشف شده است، گفت: در 11 ماهه امسال شاهد رشد 22 درصدی وقوع قتل در استان بودیم که البته میزان کشفیات نسبت به سال قبل 27 درصد رشد دارد.

 وی افزود: عدم کنترل هیجان، حمل سلاح سرد و تعداد بالای سلاح شکاری غیرمجاز در استان از دلایل افزایش وقوع قتل است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار