کد خبر: ۳۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
ابری بودن هوا و شرایط نامساعد جوی در محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، عملیات جستجو را در دوازدهمین روز از وقوع این سانحه هوایی متوقف کرد.
به گزارش آرانیوز، دوازده روز از سانحه سقوط هواپیمای ATR72 تهران-یاسوج می‌گذرد اما هنوز تلاش برای یافتن پیکر جانباختگان این سانحه هوایی ادامه دارد.

بارش برف و بوران، مه غلیظ، وزش باد شدید، بهمن، پرتگاه و ...در چند روز گذشته اجازه هرگونه عملیات را از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی و کوهنوردان حرفه‌ای هلال احمر گرفته بود تا همچنان خانواده‌های جانباختگان در دامنه‌های دنا چشم انتظار پیکر عزیزان‌شان بمانند.

اما در حالی قرار بود جستجوی پیکر جانباختگان مجددا از صبح امروز شروع شود که به علت نامساعد بودن هوا در محل سقوط هواپیما عملیات متوقف شد، با این حال تیم‌های امدادی در جمعیت هلال‌احمر و تکاوران ارتش و سایر نیروها به حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا در صورت مساعد شدن هوا عملیات جستجو را شروع کنند.

اداره هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز رطوبت در ارتفاعات دنا را 80 درصد، دمای هوا را سه درجه و دید افقی در ارتفاعات دنا به علت وجود مه غلیظ را کمتر از سه متر اعلام کرد.

از ظهر امروز از شدت مه‌آلودگی در ارتفاعات دنا کاسته شد، با این وجود عملیات جستجو همچنان به علت ابری و نامساعد بودن هوا در ارتفاعات دنا متوقف است.

آنگونه که مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: صبح امروز قرار بود 9 تیم سه نفره با بالگرد در محل سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا هلی‌برن شوند که به علت شرایط نامساعد جوی عملیات متوقف شد.

امان‌الله جهان‌بین از ادامه جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج در صورت مساعد شدن هوا خبر می‌دهد.

فرماندار شهرستان دنا هم می‌گوید: گروه‌‌های امداد و نجات در قالب تیم‌های جستجو و انتقال اجساد، در صورت مساعد شدن هوا به محل سقوط هواپیما اعزام می‌شوند.

عباس بهشتی‌روی می‌افزاید: تجهیزات موردنیاز جهت صعود آماده هست و تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر، تکاوران ارتش و سپاه به حال آماده‌باش هستند.

طبق شنیده‌های خبرنگار تسنیم، عصر امروز در صورت مساعد شدن هوا در ارتفاعات دنا عملیات جستجو شروع و در غیراینصورت ادامه عملیات به فردا موکول می‌شود.

انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار