کد خبر: ۳۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر سرمایه‌گذاری قبل از مراجعه به دستگاه اجرایی و بانک مربوطه، به استاندار مراجعه کند کار وی را جزء اولویت کاری خود قرار نمی‌دهیم چون در حقیقیت وقت استان را تلف می‌کند.
به گزارش آرانیوز، نشست کاگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

جعفر گوهرگانی در این نشست با بیان اینکه هیچ سرمایه‌گذاری حق ندارد برای پیگیری کار خود در سیستم اداری سر و صدا کرده و با راه انداختن دعوا بخواهد کار خود را راه بیندازد، اظهار داشت: با سر و صدا نمی‌شود کار کرد و با چنین اقداماتی بیشترین ضرر و زیان را خود سرمایه‌گذاران می‌برند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران باید حمایت شوند و در اسرع وقت به کارشان رسیدگی شود اما این بهانه‌ای نشود که سرمایه‌گذار به هر دلیلی داد و فریاد خود را بر سر استاندار یا مدیر بانک یا هر دستگاه دیگری بلند کند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید جامعه را با این رفتار ملتهب کنیم، گفت: وقتی بانک تخصصی، مدیرکل تخصصی و معاونت تخصصی وجود دارد، دلیلی ندارد سرمایه‌گذاران وقت استاندار را برای پیگیری کار خود بگیرند و این کار صد در صد اشتباه است.

گوهرگانی بیان کرد: استاندار وظایف متعددی دارد و کار شما یک جزء از آن کارها است، اینکه کشاورز یا سرمایه‌گذار در دفتر استاندار سر و صدا کند کار درستی نیست.

وی با تأکید بر اینکه این رویه نباید تکرار شود، ابراز کرد: اگر سرمایه‌گذاری قبل از مراجعه به دستگاه اجرایی و بانک مربوطه، به استاندار مراجعه کند کار وی را جزء اولویت کاری خود قرار نمی‌دهیم چون در حقیقیت وقت استان را تلف می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه مدیران عامل بانک‌ها، کارشناسان و معاونت‌ها و واحدهای فنی آنها، سازمان‌ها و کارشناسان دولتی این است که به مردم خدمت کنند و باید کار مردم را با نظر مساعد انجام دهیم.

گوهرگانی با بیان اینکه ما وظیفه داریم دست کسانی که می‌خواهند اشتغال‌زایی کنند را بگیریم، اظهار کرد: وضعیت کارکرد متولیان بخش اقتصادی در تمام دستگاه‌های دولتی نسبت به گذشته متغیر شود.

وی بیان کرد: نحوه کارکرد و نگرش ما به بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید تا حدودی عوض شود سرمایه‌گذارانی که محق حمایت هستند، سریعا اولویت‌بندی کنیم تا مشکل‌شان در اسرع وقت حل شود و اگر مشکلات قابل حل نبود باید سرمایه‌گذار و متقاضی را متقاعد کنیم که ما همه تلاش‌مان را انجام دادیم و پا به پای شما بودیم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه‌گذاران تحت هیچ شرایطی صدای خود را بالا نیاورده و دولت را تضعیف نکنند، گفت: در کارگروه رفع موانع تولید نگاه‌ها به سمت و سویی باشد که اگر مسئولی بخواهد کمک کند به او کمک کنیم اما اگر قصد کار نداشته باشد همه یک صدا با او مخالفت کنیم.

گوهرگانی بیان کرد: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران وحدت رویه داشته باشند که هر کس قضیه را به نحوی که خود می‌خواهد رقم نزند، اگر کسی بدهکار سیستم بانکی است باید در حد توان بدهی خود را برگرداند تا بانک هم بداند که آدم پای کاری است و انگیزه داشته باشد دوباره به او تسهیلات پرداخت کند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات به سیستم اداری و بخشی نیز به دیدگاه‌های برخی سرمایه‌گذاران برمی‌گردد، گفت: روند سرعت‌بخشی به درآمدزایی، اشتغال‌زایی و وضعیت اقتصادی استان با وجود برگزاری جلسات متعدد خیلی ملموس نیست و باید به صورت جدی‌تر به قضایا وارد شویم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه باید به سرمایه‌گذاران حقیقی کمک کنیم، اظهار کرد: اتلاف وقت سبب اتلاف سرمایه، فرسایشی شدن طرح و دلسرد شدن مردم می‌شود.

گوهرگانی با بیان اینکه بسیاری از بانک‌ها می‌توانند با تعامل بهتر سرمایه‌گذار را تشویق کنند، گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران را باید تشویق کنیم که از هر بانکی تسهیلات گرفته‌اند سرمایه خود را نیز در آن بانک قرار دهند تا هم بانک راضی باشد و هم خود سرمایه‌گذار بتواند نسبت به دریافت تسهیلات مجدد اقدام کند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار