کد خبر: ۳۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: پیک‌های نوروزی از عوامل استرس در دانش‌آموزان بوده و نقشی در یادگیری ندارند.
به گزارش آرانیوز، رضوان حکیم‌زاده در همایش مدیران و سرگروه‌های آموزش ابتدایی استان کرمانشاه که امروز در تالار شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: امسال پیک‌های نوروزی حذف و طرح « عیدوداستان» جایگزین آن خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه پیک نوروزی یکی از عوامل استرس در دانش‌آموزان است و هیچ نقشی در یادگیری ندارند، گفت: امسال طرح «عیدوداستان» در نوروز اجرایی می‌شود و داستان‌گویی، داستان‌نویسی و داستان‌خوانی برا دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

حکیم‌زاده دوره ابتدایی را سرآغاز تحولی بزرگ در یادگیری دانش‌آموزان دانست و افزود: با نادیده‌گرفتن تربیت و اصول آن در این دوره تمامی دوره‌ها و زمانهای دیگر را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به حذف آزمونهای تیزهوشان و مدارس نمونه در مقطع ابتدایی، بیان کرد: برگزاری این آزمونها کودکی کودکان و دانش‌آموزان را نابود می‌کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از نقش محوری معلم و مربی در سند تحول بنیدین خبر داد و گفت: در این راستا تصمیم‌های آموزشی با صلاح‌دید معلم گرفته خواهد شد و برای اجرای مطلوب این طرح، از سال گذشته طرح جدیدی به مدارس افزوده نشده است.

حکیم‌زاده با بیان آنکه «معلم» در اولویت آموزشهای ابتدایی قرار دارد، عنوان کرد: بر این اساس و بر اساس آموزه‌های قرآن، معلم و اعتماد به او رکن اصلی تعلیم و تربیت و محور اصلی آموزش ابتدایی در سند تحول بنیادین مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به شرکت سالانه 250 هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی در آزمونهای تیزهوشان، بیان کرد: در آزمونهای نمونه‌دولتی نیز 300 هزار نفر شرکت می‌کنند و به‌طور حتم کسانی که در این آزمونها پذیرفته نمی‌شوند دچار سرخوردگی خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش به اجرای طرح‌ شهاب و جشنواره جابر در مدارس اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها بستر شناسایی استعدادها را فراهم می‌کند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه براساس اهداف سند تحول بنیادین همه مدارس باید از نظر امکانات آموزشی برابر و شبیه به هم باشند، اظهار کرد: امیدوار هستم روزی فرا برسد که بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه به محل سکونت دانش‌آموز باشد.

انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها