کد خبر: ۳۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: کارگاه‌های که مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد تولید می‌کنند به جامعه ظلم کرده و جای هیچ تعارفی نیست و باید تعطیل شوند.
به گزارش آرانیوز، حسین فیروزی ظهر امروز در شورای استاندارد استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم هر روز شاهد ارتقاء استاندارد در همه حوزه‌ها باشیم.

وی گفت: استاندارد یک تکلیف و وظیفه فرابخشی است و همه وظیفه ارتقاء استاندارد در کشور را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های غیر دولتی وظیفه ارتقاء استاندارد را دارند و منافع ارتقاء استاندارد به آحاد جامعه می‌رسد و ارتقاء آن کار مشترک دولت و ملت است.

وی گفت: موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در راستای ارتقاء استاندارد وظیفه ویژه‌ای دارند.

فیروزی افزود: خانه صنعت، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و ساختمان همه وظیفه ارتقاء را بر عهده دارند و باید با سازمان استاندارد در ارتباط و در آموزش مردم نقش داشته باشند.

وی اظهار کرد: همه تولیدات کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: باید استاندارد مطالبه عموم مردم باشد و تعامل دستگاه‌های اجرایی با مردم در دستور کار همه باشد.

وی با بیان اینکه هزینه کردن برای ارتقاء استاندارد هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری است و به پویایی کار و تولید شغل کمک می‌کند، گفت: ارتقاء استاندارد کالا و خدمات باید مطالبه مردم در استان و کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطر نشان کرد: زلزله کرمانشاه تلنگر مهمی به وجدان‌ها، فکر و عقلانیت انسان‌ها بود و اگر ترکیب مصالح به کار برده شده استاندارد بود تاب آور آن حادثه بودند.

وی گفت: کارگاه‌های که مصالح ساختمانی نامرغوب و غیر‌استاندارد تولید می‌کنند به جامعه ظلم کرده و جای هیچ تعارفی نیست و باید تعطیل شوند.

فیروزی با بیان اینکه بنا نیست با اقدامات انجام شده سلامت جامعه را به خطر بیندازیم، افزود: هیچ عذر و بهانه‌ای برای کارگاه‌های تولیدی غیر استاندارد به‌خصوص کارگاهای مصالح ساختمانی قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: مواد خوراکی بی‌کیفیت در لحظه زلزله ایجاد نمی‌کند و وجود نمک اضافی و افزودنی‌های غیرمجاز در نان می‌تواند در گسترده زمان زلزله ایجاد کند.

وی گفت: افزایش بیماری‌های صعب العلاج همه را به فکر وادار می‌کند و موضوع آب معدنی و وجود نیترات نیازمند نظارت مرتب است.

انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار