کد خبر: ۳۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
امام‌جمعه قم گفت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به دستگاه‌ها و افراد خاص محدود شده است درحالی‌که هر دستگاه باید دارای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای علمی ستاد اعتکاف استان قم که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، شکل‌گیری دیگر فریضه‌های دینی را یکی از نتایج امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: شناخت معروف‌ها و منکرهای معتکفان یکی از موضوعات مهمی است که با این سنت دینی مرتبط  می‌شود.

وی با بیان اینکه معتکفان باید در هنگام اعتکاف نهایت بهره‌مندی را داشته باشند، افزود: پرداختن به فعالیت‌های علمی در اعتکاف قابل‌تقدیر است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: مقام معظم رهبری نماینده امام زمان (عج) هستند ازاین‌رو معروفات و منکرات اعتکاف باید شناسایی شود و همچنین برای اینکه بتوانیم شیعه اهل‌بیت (س) باشیم باید در جامعه به احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بپردازیم.

وی ادامه داد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به دستگاه‌ها و افراد خاص محدودشده است درحالی‌که هر دستگاه باید دارای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.

آیت‌الله سعیدی اشاره به اینکه باید برای برپایی و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر یک سازمان تشکیل شود، خاطرنشان کرد: برخی از بدعت‌ها در دین موجب ترویج آموزه‌های نادرست از دین اسلام شده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار