کد خبر: ۳۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
استاندار کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم ریشه جرم جنایت و خشونت را از بین ببریم باید نظام ناکارآمد اقتصاد و فرهنگ را کارآمد کنیم گفت: کارنامه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان درخشان است.
به گزارش آرانیوز، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در همایش ملی " پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها" که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری این همایش در کرمان ضروری بود اظهار داشت: امیدوارم پایان این همایش منجر به ارائه راهکارهای عملگرایانه و کاربردی برای پیشگیری و کاهش جرم باشد.

وی با بیان اینکه اقدامی که در جنوب استان کرمان در حوزه طوایف انجام شد از جمله اقدامات خوب عملگرایانه دستگاه قضایی در استان کرمان بود افزود: پیمان بین طوایف مختلف در جنوب استان کرمان بسیار ارزشمند است و این موضوع باید در سراسر کشور نهادینه شود.

استاندار کرمان به وجود دست‌ پنهان اقتصاد و فرنگ که ریشه در خشونت دارد اشاره کرد و افزود: نمی‌توان به طور قطع و یقین گفت که فقر منجر به بروز جرم در جامعه می‌شود اما آمارها نشان می‌دهد اقتصاد و فرهنگ در پشت این خشونت‌ها نهادینه دست پنهان اقتصاد و فرهنگ است.

وی تنها راه مقابله با بی‌عدالتی، ناکارآمدی فرهنگی و اقتصادی که موجب تبعیض در جامعه و افزایش خشونت‌ شده است را توانمندسازی جوامع محلی عناوان کرد و گفت: توانمندی جوامع و مردم در حوزه فرهنگ و اقتصاد تنها راه جلوگیری از وقوع جرم، بی‌ایمانی و بی‌دینی است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه باید مردم را در حوزه اقتصادی توانمند کرد تصریح کرد: کارنامه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان درخشان است.

وی به آمار خودکشی، سرقت، قتل، تیراندازی ایزایی و نزاع دسته جمعی در سال 92 و 95 اشاره کرد و افزود: بواسطه توسعه اقتصادی در جنوب استان کرمان شاهد کاهش چشمگیری این آمار هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه به واسطه اقدامات انجام شده در این منطقه امروز مردم قلعه‌گنج منزلت اجتماعی پیدا کردند گفت: این دست پنهان فرهنگ و اقتصاد است.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و ارزشمند مردم این سرزمین در طول سال‌ها گفت: اگر می‌خواهیم به سابقه تاریخی خود برگردیم و ریشه جرم جنایت و خشونت را از بین ببریم باید نظام ناکارآمد اقتصاد و فرهنگ را کارآمد کنیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه امروز همه از تحولات ادارای و تمرکز‌زدایی در برنامه‌های مختلف به زیبایی سخن می‌گویند افزود: اما متاسفانه چیزی را که در عمل شاهد آن بودیم چیزی جز افزایش تمرکز نبوده است.

وی افزود: من اعتقاد دارم که در این سرزمین با این سرمایه‌های عظیم مادی، معنوی و انسانی، چیزی به عنوان منطقه محروم نداریم و محرومیت ما به واسطه عدم مدیریت درست در استفاده از سرمایه و گنج این سرزمین است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار