کد خبر: ۳۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم کاهش جرائم و خشونت را در کشور داشته باشیم مگر با توسعه اقتصادی بیان کرد: ۷۰ درصد زندانیان ما در استان کرمان به‌واسطه فقر مطلق در زندان‌ها به سر می‌برند.
به گزارش آرانیوز، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در همایش ملی " پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها" که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد اظهار داشت: یکی از تکالیف دستگاه قضایی، ارائه برنامه برای کاهش 10 درصدی آمار جرم در کشور است.

وی برگزاری همایش ملی " پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها" در کرمان را در این راستا دانست و افزود: بخشی از آثار خشونت و جرم در حوزه های مختلف انسانی، اجتماعی، روانی و ... به مسائل اقتصادی بر می‌گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشونت و وقوع جرم برای جامعه هزینه‌بر است بیان کرد: هزینه خشونت در کشور ما عدد بسیار بالایی است.

وی با اشاره به اینکه براساس بعضی آمار 12 درصد از تولید ناخالص جهانی در سال برای خشونت هزینه می‌شود گفت: سرانه هزینه خشونت در جهان چیزی حدود 2 هزار دلار در سال است.

پورابراهیمی با بیان اینکه اقدام عملی کاهش میزان خشونت در جامعه را سه راستا اهمیت دارد گفت: اقدامات دولت و دستگاه‌ها، مسائل حوزه قانون‌گذاری و اقداماتی که به دستگاه قضائی برمی‌گردد سه محور اثرگذار در حوزه کاهش خشونت در جامعه است.

وی از آمادگی مجلس برای حمایت از بسته پیشنهادی همایش که به کاهش هزینه‌های ناشی از خشونت در اقتصاد کمک می‌کند اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین مولفه‌هایی که به منظور جلوگیری از کاهش میزان خشونت در جامعه کمک می‌کند، کنترل پیامدهای ناشی از آن است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در جنوب استان کرمان شرایط ویژه‌ای را در زمینه خشونت داریم افزود: باید اقدامات ویژه‌ای در این زمینه در جنوب کرمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سه استان در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شدند افزود: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان مقرر شد تا تفویض اختیارات به کرمان به عنوان نخستین استان کشور انجام شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه قلعه‌گنج رتبه نخست پرونده‌های قضایی در حوزه خشونت و جرائم سخت در استان را به خود اختصاص داده بود گفت: اقدامات اقتصاد مقاومتی انجام شده در این شهرستان در طول دو سال نیم توسعه اقتصادی قلعه‌گنج را سبب شد که در ماه‌های گذشته قلعه‌گنج کمترین میزان خشونت در کشور را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم کاهش جرائم و خشونت را در کشور داشته باشیم مگر با توسعه اقتصادی بیان کرد: 70 درصد زندانیان ما در استان کرمان به‌واسطه فقر مطلق در زندان‌ها بسر می‌برند.  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم که بتوانیم با اصلاح قوانین ومقرارات و اصلاح رویه‌ها گام‌های موثری را در حوزه جرم و جنایت در کشور برداریم.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار