کد خبر: ۳۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
استاندار قزوین:
استاندار قزوین در مجمع سلامت استان گفت: آگاه‌سازی مردم و حساس کردن مردم نسبت به بیماری‌ها توسط سمن‌ها و رسانه‌ها باید در اولویت قرار گیرد تا شاهد کاهش بیماری‌ها باشیم.
به گزارش آرانیوز، عبدالمحمد زاهدی در نخستین مجمع سلامت استان قزوین اظهار کرد: سلامت موضوع گسترده‌ای است و تنها به درمان محدود نمی‌شود از این‌رو باید به تمام ابعاد آن توجه کرد.

وی اضافه کرد: مردم عادی در مواجهه با سلامت این حوزه را صرفاً با درمانگاه و پزشک و بیمارستان تصور می‌کنند، در حالی که نقش سایر بخش‌ها در سلامت بسیار بیشتر و فراتر از درمانگران و پزشکان است.

زاهدی با بیان اینکه اگر پیشگیری به نتیجه نرسد وارد حوزه درمان می‌شویم، ادامه داد: بی‌توجهی مردم به سلامت یک معضل بزرگ است به گونه‌ای که تا زمانی که مردم درد را به‌طور کامل احساس نکنند به سلامت خود اهمیت نمی‌دهند.

وی به چالش‌های موجود در حوزه سلامت روان در جامعه اشاره کرد و افزود: مردم بویژه در اختلالات مربوط به روان اصلاً توجهی نمی‌کنند و جامعه ما کمتر آموزش این را دیده که به‌طور مثال اختلالات روان کودک را تشخیص دهد.

زاهدی همچنین خود درمانی را نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: مردم ما باید از خود درمانی بپرهیزند و تحقق این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی رسانه هاست.

وی خاطرنشان کرد: تصورات و باورهای نادرست مردم نسبت به اختلالات و بیماری‌ها باید تغییر کند که در این راه دولت، سمن‌ها و رسانه‌ها نقش مؤثری دارند.

زاهدی با بیان اینکه مشکلات شهروندان موجب شده تا آنان کمتر به فکر حفظ سلامت خود باشند، خاطرنشان کرد: گرفتاری‌های روزمره به شکلی شده که ما را از توجه به رکن اصلی و اساسی سلامت یعنی ورزش و تحرک بدنی بی توجه کرده است بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب این رویه اشتباه را اصلاح کنیم.

وی، همچنین نقش تغذیه در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: در الگوی مصرف مواد غذایی و غذای مردم باید یک نهضت اساسی از مزرعه تا زمانی که یک محصول غذایی به سبد مصرفی خانواده‌ها می‌رسد، شکل بگیرد.

زاهدی عنوان کرد: ما فقط به دنبال سیر شدن مردم بوده‌ایم بدون اینکه توجه کنیم این نحوه سیر شدن چه مضراتی برای سلامت آنها دارد.

استاندار قزوین مطرح کرد: شادی یکی از نیازهای اساسی بشر است و بدون آن جامعه توان سازندگی خود را از دست می‌دهد.

وی بر تولید محصول سالم برای سلامتی مردم تأکید کرد و افزود: شرایط اقتصادی در کل هم برای اقشار مرفه و هم طبقات پایین تأثیرگذار است چرا که مرفهان از خوردن فست فود و فقرا از بی غذایی دچار بیماری می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر برای پیشگیری اقدام نکرده و به نقش عوامل اجتماعی در توسعه سلامت توجه نکنیم به‌طور قطع شاهد افزایش بیماران در بیمارستان ها خواهیم بود.

استاندار قزوین گفت: برای تأمین و توسعه سلامت در جامعه تمام بخش‌ها اعم از بخش تولید، دستگاه‌های دولت، رسانه‌ها و خانواده‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.

زاهدی با بیان اینکه در خصوص شادی، گاهی دیدگاه‌های شخصی بایدها و نبایدهایی را ایجاد کرده که اصلاً در قانون وجود ندارند و این‌ها موجب محدود شدن مردم شده است، تشریح کرد: شادی اگر علنی نباشد تبدیل به موسیقی‌های زیرزمینی می‌شود که در کنار آن دود و سایر فساد‌ها هم اتفاق می‌افتد و اساسا هرچه زیرزمینی شود فساد هم به دنبال آن خواهد بود.

استاندار قزوین با بیان اینکه در تربیت فرزندان خود باید به همه ابعاد توجه کنیم، گفت: در این حوزه بیشتر با بایدها و نبایدهایی به دنبال امر و نهی فرزندان خود بوده‌ایم.

انتهای پیام/*
 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار