کد خبر: ۳۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
استاندار سیستان و بلوچستان:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ دستگاهی بدون اخذ مجوز از شهرداری اجازه حفاری در شهر زاهدان را ندارد.
دانیال محبی نیا استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش آرانیوز، سید دانیال محبی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان اظهار داشت: هیچ دستگاهی حق ندارد بدون اخذ مجوز از شهرداری اقدام به حفاری کند و دستگاه های متولی در این زمینه بایستی تقویم حفاری های خود را با هماهنگی شهرداری زاهدان تدوین کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها برای اجرای پروژه‌های خود باید حفاری‌هایی را در سطح شهر زاهدان انجام دهند، افزود: همه دستگاه ها باید تقویم حفاری خود را تنظیم و پس از اخذ مجوز از شهرداری اقدام به حفاری کنند.

وی با ذکر این مطلب که نرخ مشارکت اقتصادی در زاهدان کمتر از ۳۰ درصد است، افزود: سرمایه گذاری‌های مشترک در کلان شهرهای کشور یکی از عوامل توسعه آنها به شمار می‌رود که شهرداری زاهدان نیز باید با استفاده از همراهی متنفذین اجتماعی زمینه مشارکت های سرمایه‌گذاران در بخش‌های موردنیاز شهر زاهدان را فراهم کند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی و نظریات اساتید دانشگاه درباره امور مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح گازرسانی به منازل در سطح شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: حفاری های سطح شهر زاهدان و عدم ترمیم به موقع آن زحمات و نارضایتی‌هایی را برای مردم شهر زاهدان ایجاد کرده است که شرکت گاز استان بایستی در ترمیم به موقع این حفاری ها و تسریع در اجرای این طرح تلاش کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این دیدار به بیان برخی مشکلات و  مسائل این شورا و شهرداری زاهدان پرداخت.

عبدالجلیل شهنوازی پایین بودن سطح سرانه اعتبارات شهرداری زاهدان، عدم پرداخت بدهی ها توسط دستگاه های دولتی، عدم در اختیار بودن ضمانت های حقوقی برای سرمایه گذاری های کلان، معضل حاشیه نشینی و عدم اتمام ساخت و سازها و ایجاد زیرساخت‌های خدمات شهری مانند کلانتری و معابر در حوزه طرح مسکن مهر و تحویل آن به شهرداری، به روز رسانی تجهیزات اطفای حریق و پایین بودن سرانه فضای سبز در شهر زاهدان را از جمله مشکلات مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری زاهدان عنوان کرد.

وی همچنین ضرورت اجرای طرح انتقال پساب تصفیه خانه آب زاهدان و استفاده از آن در فضای سبز را یکی دیگر از درخواست‌های شهرداری زاهدان برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر زاهدان کمتر از نیم متر مربع است از اجرای طرح های درختکاری و گل کاری و توسعه فضای سبز در شهر زاهدان خبر داد.

در این جلسه همچنین بر مشارکت مردم در طرح های شهری و پرداخت به موقع عوارض برای تسریع در اجرای طرح های شهرداری زاهدان تاکید شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار