کد خبر: ۳۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آورد 86 میلیون مترمکعبی بارش‌های اخیر برای هشت سد دردست بهره‌برداری استان خبر داد و گفت: دو سد "زاگرس" و "تنگ حمام" در آستانه سرریز هستند.
به گزارش آرانیوز، کیاست امیریان، با اشاره به بارندگی‌های خوب هفته گذشته در استان کرمانشاه، اظهار کرد: این بارندگی‌ها حدود 86 میلیون مترمکعب آورد برای هشت سد استان به همراه داشت.

وی ذخیره سدهای استان با احتساب این میزان آورد را حدود 744 میلیون مترمکعب اعلام کرد که معادل 89 درصد ظرفیت سدهای استان و ذخیره مناسبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز سد "سلیمانشاه" به دلیل بارندگی‌های اخیر هم یاد کرد که مخزن 48 میلیون مترمکعبی این سد پر شد و افزود: دو سد زاگرس و تنگ حمام نیز در آستانه سرریز هستند.

امیریان تاکید کرد: سد گاوشان که یکی از بزرگترین سدهای استان و از منابع مهم تامین آب شرب است نیز وضعیت ذخیره خوبی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، با تداوم بارش‌ها ذخیره سایر سدهای استان نیز افزایش یابد و افزود: آورد سامانه بارشی فعلی نیز ظرف چند روز آینده برای سدهای استان مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا امروز (پنجم اسفند) را 276 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 29.5 درصد رشد و نسبت به میانگین بلندمدت 6.2 درصد کاهش داشته است. 


انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار